بین الملل

افزایش خطر تروریست راست افراطی در آمریکا

یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه خطر تروریست راست افراطی در آمریکا بسیار بیشتر از القاعده بوده تصریح کرد که دلسردی و خشم در بین این گروههای آماده برای خشونت زیاد شده و شمار طرفداران راست افراطی نیز در این کشور رو به افزایش است.

یک روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه خطر تروریست راست افراطی در آمریکا بسیار بیشتر از القاعده بوده تصریح کرد که دلسردی و خشم در بین این گروههای آماده برای خشونت زیاد شده و شمار طرفداران راست افراطی نیز در این کشور رو به افزایش است.
روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی نوشت: دلسردی و خشم در بین نئونازیسم آماده برای خشونت در آمریکا افزایش پیدا کرده و شمار طرفداران راست افراطی در ایالات متحده نیز زیاد شده است. این در حالی است که عموم ، خطر راست افراطی را تکذیب کرده و هنوز القاعده را خطری بزرگتر برای جامعه آمریکا ارزیابی می کنند. این مسئله خطایی بزرگ و فاجعه بار می باشد چرا که برخی از افراطیون در آمریکا کاملا آماده برای خشونت هستند.
نویسنده در ادامه به تیراندازی در یکی از معابد "سیک ها" در ایالت ویسکانسین آمریکا توسط "وید پیج" 40 ساله که اخیرا انجام شد اشاره کرده و با تاکید بر اینکه وی از نئونازی های با سابقه در آمریکا بوده است در بخش دیگری از این مطلب نوشت: احتمالا نفرت پیج  تنها به این دلیل متوجه هندوهای  مهاجر شده است که آنها پوست تیره ای داشتند.حادثه معبد سیک در آمریکا نشان داد که یک فرد می تواند فوق العاده خطرناک باشد و دولت هم به ندرت می تواند از نقشه ها و برنامه های او آگاه شود.
 زوددویچه در ادامه نوشت: دلسردی و خشم در فضای راست افراطی در آمریکا افزایش پیدا کرده و شمار طرفداران این گروهها نیز زیاد شده است اما این گروه یک شرایط محیطی مبهم و نامشخصی دارند.  پلیس آمریکا حتی در برابر گروههایی موسوم به اسکین هد(اراذل و اوباش راست افراطی) مانند  "وید پیج"  که سالها آشکارا اقلیت های مذهبی را تحقیر می کرد هم  ناتوان و درمانده است.
با وجود اینکه ایالات متحده در ده سال گذشته خشونت بیشتری از راست افراطی را نسبت به گروههای اسلامگرای افراطی مانند القاعده تجربه کرده است اما هنوز  القاعده را خطرناکتر از تروریسم بومی ارزیابی می کند.
بر اساس بررسی موسسه  "نیو امریکن فونداسیون" نه تنها اکثر حوادث تروریستی بلکه همچنین خطرناکترین آنها یعنی مواردی که در آنها مقادیر زیاد مواد منفجره یا سلاحهای شیمیایی در کار بوده است توسط این گروههای راست افراطی در آمریکا شکل گرفته است.
نویسنده در ادامه تصریح کرد که احساس شکست حاصل از زمان ورود اوبامای سیاه پوست به کاخ سفید و شروع بحران اقتصادی قطعا راست افراطی سفید پوست را بیشتر می تواند به سمت خشونت سوق دهد.

https://shoma-weekly.ir/gcnJFc