سیاسی

افزایش تولید ملی بیکاری را ریشه‌کن می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در زمان تحریم‌های غرب صادرات نفت به یک میلیون بشکه در روز رسید، گفت: این توفیق اجباری نشان داد بدون نفت نیز می‌توان اقتصاد را اداره کرد.
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در خصوص قطع وابستگی به نفت، اظهار داشت: رهبری در سال 82 سند چشم انداز 20 ساله را ابلاغ کرد. آن روز هم این موضوع مطرح بود که هر سال، پنج درصد از وابستگی بودجه ما از نفت کاهش یابد و در مدت 20 سال به طور کامل از نفت بی نیاز شویم، منظور مقام معظم رهبری از این عبارت که «انشاءاله روزی برسد که در چاه ها را ببندیم» این است که روزی به جایی برسیم که بتوانیم بدون نیاز به درآمد نفت اقتصادمان را اداره کنیم.

کریمی اصفهانی افزود: زمانی که غرب بصورت یکجانبه تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشورمان اجرا کرد صادرات نفت ما به حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد، در اصل این توفیق اجباری به مسئولان ما نشان داد که بدون درآمد نفت نیز می‌شود اقتصاد کشور را اداره کرد.

وی با اشاره به نقش مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: لازم است قوه مقننه در وضع قوانین طوری عمل کند که بتدریج از میزان وابستگی کشور به نفت کاهش یابد و همزمان قوانین نیز به تناسب با اقتصاد مقاومتی دچار تحول شود.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید امنیت سرمایه گذاری را تامین کند، گفت: سرمایه به سمتی سرازیر خواهد شد که امنیت اقتصادی وجود داشته باشد و سرمایه گذار بتواند از منابع موجود بهره برداری انجام دهد. در ضمن امنیت باید بشکلی باشد که در برابر همجمه های بیرونی دچار آسیب نشود.

کریمی اصفهانی با انتقاد از واردات بی رویه به کشور، دولت را مسئول ایجاد اشتغال و توسعه صادرات دانست و افزود: قوه مجریه باید تمام دستگاه ها و امکانات را برای حل مشکلات اقتصادی و توسعه تولید ملی بسیج کند.

وی در ادامه گفت: تولید ملی و سپس تسعه صادرات باعث می‌شود که از واردات بی نیاز شویم و از طرفی دیگر از یک کشور مصرف کننده به کشوری مولد تبدیل خواهیم شد و بیکاری امروز ریشه کن می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار در پایان تاکید کرد: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی محقق شود، باید مسئولین امر در پایان هر سال نسبت به این موضوع گزارش عملکرد سالیانه خود را ارائه دهند تا مشخص شود چه مقدار در تحقق این امر رهبری موثر واقع بوده اند.

https://shoma-weekly.ir/Y9Mh6c