سیاسی

افزایش اعتماد مردم به دولت در گروی شفافیت سازی است

دولت در مواردی که اشتباه کرده است آن را قبول کند و بگوید اشتباه کردیم و در مواردی که باید از مردم عذرخواهی کند، با صراحت و شفافیت از مردم عذرخواهی کند، بنده باور دارم اگر چنین رفتاری را پیشه کنند در بین مردم محبوبیت کسب نموده و اعتماد مردم بیشتر جلب می شود
احمدعلی مقدم؛ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در ماجرای اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان فقط یک نفر حدود سه هزار و نهصد میلیارد ریال به یکی از بانک ها بدهکار است. جالب اینجا است که عنوان شده، بسیاری از بدهکاران این بانک سابقه بد مالی دارند، در حالی که همین بانک برای پرداخت یک وام 5 میلیون تومانی به یک معلم و یا فرهنگی، ضامن می خواهد و به هزار مصیبت وام را پرداخت می کند.

احمدعلی مقدم؛ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، در خصوص اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان حدود 20 سال پیش تشکیل گردید و سرمایه خود را بر اساس کسر از حقوق معلمان، فرهنگیان و سهمی از دولت به منظور کمک به فرهنگیان و معلمان، در جهت بهبود معیشت و مشکلات آنان، تاسیس کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که توسط یکی از نمایندگان محترم ارائه شده است، اعضای این صندوق چیزی حدود 760 هزار نفر از فرهنگیان محترم هستند که ماهیانه 19 میلیارد تومان فقط از حقوق آنان، کسر و به حساب این صندوق واریز می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ؛ با اشاره به اینکه با بر ملا شدن فساد مالی 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، مجلس هم با توجه به حساسیت خاص این صندوق، خیلی خوب وارد موضوع شد، خاطر نشان کرد: از 206 نماینده حاضر در مجلس، 200 نفر به تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان رای دادند و اعضای تحقیق و تفحص انتخاب شده و کار تحقیقات را آغاز کرده اند ، امیدواریم هر چه سریعتر شاهد گزارش تحقیق و تفخص محلس باشیم.

مقدم ادامه داد : ظاهرا ابعاد این فساد حکایت از دریافت پاداش های میلیونی و وامهای بدون بهره و یا کم بهره توسط مدیران و اعطای تسهیلات میلیاردی بانکی به برخی افراد خاص آنهم بدون وثیقه و یا وثیقه ناچیز دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با یادآوری اینکه حتما مطلعید که صندوق ذخیره فرهنگیان 27 شرکت زیر مجموعه دارد که در عرصه های مختلف از جمله بورس، بانک، پتروشیمی و ماشین سازی فعالیت می نمایند، خاطر نشان کرد: مثلا بانک سرمایه یکی از زیر مجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان است. بنا به گفته یکی از نمایندگان محترم مجلس، این بانک بیش از 1500 میلیارد تومان خسارت و زیان دیده است.

وی با اشاره به سخن نماینده مجلس در رابطه با صندوق، گفت: فقط یک نفر حدود سه هزار و نهصد میلیارد ریال به بانک بدهکار است. جالب اینجا است که عنوان شده، بسیاری از بدهکاران این بانک سابقه بد مالی دارند، در حالی که همین بانک برای پرداخت یک وام 5 میلیون تومانی به یک معلم و یا فرهنگی، ضامن می خواهد و به هزار مصیبت وام را پرداخت می کند. در حالی که به برخی افراد خاص، وام های کلان بدون دریافت سند و وثیقه های مطمئن اعطا شده است .

مقدم خاطر نشان کرد: قابل توجه است که نماینده محترم مجلس مطرح نموده که 90 درصد تسهیلات یکی از این بانک ها به 30 نفر داده شده و فقط 10 درصد وام خرد به فرهنگیان محترم اعطا شده است .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر بتوانیم در جامعه امید ایجاد کنیم و اعتماد مردم را گسترش دهیم از همه مشکلات عبور خواهیم کرد، افزود: بنظر من حرف ایشان، حرف درستی است. منتها بنظرم شروع کننده این ایجاد امید و اعتماد باید خود دولت و مسئولان باشند که اولین اقدام باید شفاف سازی و با صراحت واقعیت های دریافتی های نجومی و نا متعارف، بدعهدی های شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار در اجرای برجام و فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان را برای مردم بیان کنند نه اینکه لاپوشانی نموده و یا از پاسخگوئی طفره بروند.

وی ادامه داد: اگر دولت می خواهد از اعتماد مردم کاسته نشود، باید مسئولین در رابطه با مسائل کشور از جمله موارد ذکر شده، به مردم توضیح دهد و همانطورکه شعار می دهیم مردم ولی نعمت هستند و دانستن حق مردم است. لذا بجای طفره رفتن و به حاشیه کشیدن موضوع شفاف واقعیت ها را به مردم گزارش دهد، ولو اینکه اشتباهاتی از طرف دولت بوده است، بی پرده بازگو و اقرار کند .

مقدم تصریح کرد: دولت و مسئولان خوب می دانند، مردم فهیم و آگاه نسبت به این گونه مسائل خیلی حساسند بالاخص که در این وضعیت بد معیشتی، بیکاری و رکود بسر می برند و علیرغم اینکه دولت از تورم تک رقمی سخن می گوید، واقعیت آن است که مردم در این مدت سه سال و اندی عمر دولت، سر سفره خود رونقی مشاهده نمی کنند .

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه دولت در مواردی که دولت بد مدیریت کرده و بخاطر این مدیریت بد مسائل و مشکلاتی برای کشور بوجود آمده است را بطور شفاف برای مردم بازگو کند و ادامه داد: دولت در مواردی که اشتباه کرده است آن را قبول کند و بگوید اشتباه کردیم و در مواردی که باید از مردم عذرخواهی کند، با صراحت و شفافیت از مردم عذرخواهی کند، بنده باور دارم اگر چنین رفتاری را پیشه کنند در بین مردم محبوبیت کسب نموده و اعتماد مردم بیشتر جلب می شود

مقدم طفره رفتن مسئولان در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم بیان واقعیت های رخ داده را با توجه به اینکه سهامداران این صندوق قشر عظیم فرهنگیان نجیب و زحمت کش جامعه هستند، را باعث بوجود آمدن بی اعتمادی زیاد نسبت به دولت دانست و ادامه داد: بطوری که شاهدیم موضوع دریافتی های نجومی و نا متعارف که چندین ماه از افشای آن می گذرد و علیرغم تاکید مقام معظم رهبری در مورد پیگیری، برخورد جدی، قاطع و سریع با آن، بر اساس اظهارات سخنگوی محترم قوه قضائیه، تاکنون یک نفر را هم دولت محترم به عنوان خاطی معرفی نکرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، تاکید کرد: دولت هم با چند تغییر و یا جابجائی مدیر گمان می کند مردم موضوع را فراموش می کنند، در حالی که شاهدیم که مردم و قشر عظیمی از جامعه، هر روز منتظر برخورد جدی در مواردی که از بیت المال به نا حق دریافت شده است، هستند.

https://shoma-weekly.ir/pkclZ8