سیاسی

افرادی بیایند که دارای‌ حد و اندازه‌های لازم برای ریاست جمهوری باشند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان، حضور مردم در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را نقش آفرین و تأثیرگذار خواندند و تأکید کردند‌: در آن زمان هم، به اذن خداوند و به فضل پروردگار دلهای مردم به سمت حرکت انتخاباتی تمایل پیدا خواهد کرد.

حضرت آیتالله العظمی خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان، حضور مردم در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را نقش آفرین و تأثیرگذار خواندند و تأکید کردند: در آن زمان هم، به اذن خداوند و به فضل پروردگار دلهای مردم به سمت حرکت انتخاباتی تمایل پیدا خواهد کرد.

حضرت آیتالله العظمی خامنهای، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یکی از بهترین، آزادترین و استانداردترین انتخابات در دنیا برشمردند و افزودند: اینکه برخی تلاش دارند، بررسی صلاحیتها در انتخابات را به عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانهای است زیرا بررسی صلاحیت کاندیداها و عبور آنها از صافی‌‌های قانونی، در دموکراسی‌‌های دنیا وجود دارد.

ایشان هدف از بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات را عرضه افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان کردند: باید در انتخابات، افرادی حضور یابند که دارای صلاحیتها و حد و اندازههای لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین شورای نگهبان در بررسی صلاحیتها، افزودند: اعضای شورای نگهبان باید همانگونه که تا به حال براساس قانون عمل کردهاند، در انتخابات ریاست جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل کنند و در نهایت هر فردی که براساس ضوابط قانونی، از این صافی عبور کرد، میتواند وارد انتخابات شود.

حضرت آیتالله العظمی خامنهای با تأکید برلزوم پرشور بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کردند: امیدواریم با عنایت پروردگار، منتخب مردم هم، فردی باشد که مایه رضای الهی باشد و مردم را به آرزوهای بزرگ آنها از انقلاب اسلامی نزدیک کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه به موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز اشاره کردند و گفتند: برخی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمها است و برخی هم مربوط به مدیریتها و سیاست‌‌های اقتصادی است اما نکته مهم این است که این مشکلات قابل حل هستند.

حضرت آیتالله العظمی خامنهای افزودند: من به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کردهام و اکنون آنها باید گزارش دهند که چه کرده اند؟

ایشان تأکید کردند: مسئولان باید برای حل این مشکلات، برنامهریزی و تلاش کنند زیرا این مشکلات قطعاً قابل حل هستند.

https://shoma-weekly.ir/rS2JZK