سیاسی

افتخار جهانی امروز را مدیون شهدا هستیم

تکریم قبور شهدا و قرائت فاتحه برمزار آن‌ها باید به یک فرهنگ رایج در بین همکاران، اساتید و دانشجویان تبدیل شود.
علی عباسپور تهرانی- مقام شهدا نزد خداوند بسیار والا و ارجمند است و آنها نزد پروردگارشان زنده و ناظر بر اعمال ما هستند، تکریم قبور شهدا و قرائت فاتحه برمزار آنها باید به یک فرهنگ رایج در بین همکاران، اساتید و دانشجویان تبدیل شود. در همه کشورها توجه خاص و ویژهای برای کسانی که حاضرند جانشان را برای حفاظت از کشورشان فدا کنند اعمال میشود و ایران کشوری اسلامی است و در حقیقت مقام و ارجی که شهدا در اسلام دارند قابل مقایسه با هیچ عمل، عبادت و ارزش دیگری نیست.

وظیفه مذهبی و دینی ما است که مقام شهدا را پاس بداریم و درک کنیم، شهیدان مسئولیت خود را برای پاسداری از انقلاب درک کرده و انجام دادهاند و استقلال و سربلندی که در حال حاضر مردم و کشور از آن برخوردار هستند را مدیون وجود این شهدا میدانیم. پیشرفتهای علمی و توسعه کشور را مرهون و مدیون حضرت امام (ره) و شهدا هستیم، شهدا جانشان را برکف گرفتند و برای پاسداری از انقلاب و اسلام و کشورشان فدا کردند و اگر این حقیقت نبود، اکنون مشخص نبود که از این افتخار در سطح جهان برخوردار باشیم. این شهدا بودند که ایثار کردند تا انقلاب و میهن اسلامیشان پا برجا و سربلند بماند.

این مسئولیت سنگینی به دوش ما گذاشته شده است. ممکن است کاستیهایی در مدیریتها ایجاد شود و عملکردهایی باشد که منطبق بر اهداف عالی انقلاب نباشد، اما معتقدم این مشکل مدیریتی است ولی اصل انقلاب و ایثارگریهایی که شهدا و جانبازان با هدایت حضرت امام خمینی (ره) کردند مسائلی نیست که با برخی کاستیها خدشهای برآن وارد شود. این روزها در حکم یادآوری و تذکری برای ما است تا در حقیقت هرسال با شهدا و امام (ره) عهدی ببندیم که ما درحفاظت از دستاوردهای انقلاب تحت هدایتهای مقام معظم رهبری پایدار و مقاوم هستیم و تلاش میکنیم تا از نتیجه تلاش آنها که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، پاسداری کنیم.
https://shoma-weekly.ir/9GdkLG