بین الملل

اغتشاش خوب و اعتراض بد از نظر انگلیسی ها لرزیدن صهیونیست‌ها از قدرت هکری ایران درآمد یک میلیونی آمریکایی از نفت دزدی سفره مردم اتحادیه اروپا در حال کوچک شدن است اذعان آمریکایی ها به ناکارآمدی تحریم‌ها اعترافات افسر سابق سازمان سیا در مورد استفاده ابزاری از خبرنگاران دولت مرکزی عراق پاسبان مرز اقلیم

اغتشاش خوب و اعتراض بد از نظر انگلیسی ها

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در صفحه توئیتر خود نوشت: پلیس حق دارد هر گونه اعتراض غیرقانونی را سرکوب کند و در این راه از حمایت دولتی برخوردار است. مردم به اندازه کافی از این هرج و مرج‌ها رنج می‌برند و کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند باید حضور قدرت را احساس کنند. اخیرا اعتراض‌های مردمی و اعتصاب سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در انگلیس افزایش یافته است. نخست‌وزیر کانادا به اعتراضات در این کشور واکنش نشان داده و گفته است: «معترضان حق بستن و اشغال خیابان را ندارند.» این در حالیست که نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته در واکنش به ناآرامی‌ها در ایران گفته بود کهاوضاع در ایران پیچیده شده است. معترضان ایرانی همچنان تظاهرات می‌کنند و سرکوب می‌شوند. زنان ایرانی با ایستادن در مقابل دین‌سالاری، شجاعت بی‌حد و حصری از خود به نمایش گذاشته‌اند. کاربری به این خبرها واکنش نشان داده و گفته اغتشاش خوب است ولی فقط و فقط در ایران!

لرزیدن صهیونیست‌ها از قدرت هکری ایران

مدیر امنیت سایبری رژیم صهیونیستی با اشاره به قدرت هکری و سایبری ایران گفت: ایرانیان قدرت هک و نفوذ به پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی را دارند! اینگونه پیشرفت‌ها در اختیار کشورهای بسیار محدودی از قبیل آمریکا، روسیه و چین بود؛ این توانایی‌ می‌تواند چالش‌های عمده‌ای برای کشورها به وجود بیاورد.

درآمد یک میلیونی آمریکایی از نفت دزدی

جبار العوده عضو چارچوب هماهنگی عراق گفت: نیروهای آمریکایی با حمل محموله‌های بزرگ سوخت سرقتی از میادین نفتی سوریه و فروش آنها به چندین خارجی، روزانه به مبلغی بالغ بر یک میلیون دلار دست می‌یابد.

سفره مردم اتحادیه اروپا در حال کوچک شدن است
فارس نوشت: آمارها نشان می دهد که سفره مردم اتحادیه اروپا در حال کوچک شدن است و چشم انداز آن حداقل در کوتاه مدت تیره و تار است. هر چه بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش می دهد، تورم در این منطقه درسطوح بالاتر هم افزایش می یابد، درآمدهای واقعی کاهش یافته و اعتماد عمومی افت پیدا می کند.

اذعان آمریکایی ها به ناکارآمدی تحریم‌ها

جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در تحلیلی ضمن اذعان به اثربخش نبودن تحریم‌ها توصیه کرده آمریکا به یک «انقلاب در سیاست‌های تحریمی» نیاز دارد. بولتون در این یادداشت در پایگاه هیل نوشته آمریکا به این نکته توجه نکرده که کشورهای هدف تحریم‌، «حیله‌گر و خلاق» هستند و راهبردهای موفقی برای گریز از تحریم‌ها یا تعدیل اثرات آن طراحی می‌کنند. بولتون نوشته به همین دلیل تحریم‌ها تنها اثرات حاشیه‌ای دارند و حتی بدتر از آن، اثرات خودتوهمی ایجاد می‌کنند. مقام سابق کاخ سفید از فروش نفت ایران به عنوان یکی از مصادیق شکست سیاست‌‌های تحریمی یاد کرده و نوشته این موضوع ضرورت ایجاد یک «انقلاب فرهنگی» در سیاست‌های تحریمی آمریکا را پیش می‌کشند.

اعترافات افسر سابق سازمان سیا در مورد استفاده ابزاری از خبرنگاران

جان استاکوِل؛ افسر سابق سازمان سیا مدعی شد که چهارصد روزنامه‌نگار با سازمان سیا همکاری داشتند. ما داستان‌هایی که می‌خواستیم را می‌نوشتیم و منتشر می‌کردیم. سپس همان داستان را برای خبرنگارانی در اروپا که از ما حقوق می‌گرفتند می‌فرستادیم تا پوشش دهند.

دولت مرکزی عراق پاسبان مرز اقلیم

معاون کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تشکیل ۲ تیپ نظامی جدید برای حفاظت از مرزهای مشترک منطقه کردستان عراق خبر داد. این ۲ تیپ از ساکنان منطقه کردستان عراق تشکیل خواهند شد و منابع مالی برای تشکیل آنها، از بودجه دولت فدرال اختصاص خواهد یافت.

تانک‌های آلمان در راه اوکراین

آلمان در ادامه کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین، قرار است هفت تانک گپارد به این کشور تحویل دهد. به نوشته اشپیگل تانک‌های گپارد از مجموعه تسلیحاتی است که قرار بود اسقاط شود، اما حالا در کارخانه تسلیحاتی مونیخ در حال تعمیرات است تا بهار آینده به اوکراین ارسال شود.

https://shoma-weekly.ir/9gMK9E