سیاسی

اغتشاشات در ایران، ناشی از انفعال دشمن در برابر ملت ایران بود

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موفقیت‌های ملت و دولت ایران در مقابله با کرونا، برگزاری باشکوه اربعین و ناکام گذاشتن تحریم با تغییر مثبت شاخص‌های اقتصادی بیان کرد: این موفقیت‌ها باعث شد دشمن در یک اقدام منفعلانه، دست به اغتشاش در ایران بزند.

حمیدرضا ترقی در تبیین سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، مردم و مسئولین بدانند اقدام دشمن در ایجاد اغتشاشات نوعی اقدام انفعالی در برابر کارهای بزرگ ملت و مسئولین جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته است.

وی با تصریح بر این موضوع که ملت ایران با حضور ارزشمند خود در مقابله با کرونا، فداکاری‌های زیادی از خود نشان داد، اظهار کرد: رزمندگان جبهه سلامت توانستند علی‌رغم شرایط سخت ایام کرونا و تحریم دارویی و واکسن ایران، کشور را از شرایط سخت عبور کنند. کمک‌های مردم نیز باعث شد کسانی که خسارت‌دیده‌اند فشار روی اقشار مختلف کاهش پیدا کند و حماسه دیگری اجتماعی را پدید آوردند.

این کارشناس مسائل سیاسی حضور مردم ایران در اقشار مختلف در مراسم اربعین حسینی را یکی دیگر از دستاوردهای کشور در یک سال گذشته عنوان و بیان کرد: وجود موکب‌های فراوان مردمی و فداکاری‌های بسیار زیاد هم‌وطنان کشورمان در کنار حضور بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار در زیارت اربعین نشان‌دهنده معنویت پذیری و جامعه‌پذیری دینی نسل جوان در کشور است.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در کنار اربعین و مقابله با کرونا که توسط ملت ایران انجام شد، حرکت شتابنده‌ای از دولت در عرصه داخلی و خارجی شاهد بودیم، اظهار کرد: حرکت جهادی دولت برای آبرسانی به خوزستان، همدان و چهارمحال‌وبختیاری در کنار افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از اقداماتی بود که دشمن را ناراحت کرد.

وی افزود: در عرصه سیاست خارجی برای تنظیم و انعقاد قراردادهای اقتصادی با کشورهای همسایه و قدرت‌های اقتصادی آسیا و همچنین حضور جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای و دیگر توافق‌نامه‌های بین‌المللی نشان از تغییر در شاخص‌های اقتصادی و شکستن تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای منزوی کردن ایران بود.

ترقی انفعال دشمن را ناشی از موفقیت‌های ایران در عرصه‌های ذکر شده دانست و گفت: این انفعال پروژه اغتشاش توسط دشمنان را به همراه داشت. دشمنان تمام انرژی و سرمایه‌های خود را بسیج کردند تا با ناامن کردن داخل کشور، مردم را از دستاوردهای عظیم کشور منحرف کنند و طعم شیرین موفقیت‌ها را در کام مردم تلخ کنند.

https://shoma-weekly.ir/9P36kT