سیاسی

اعلام برنامه الگوسازی حجاب در سفرهای نوروزی

این ارزیابی از وضعیت عفاف و حجاب و شئونات اسلامی در مراکز گردشگری 8 استان و 21 شهرستان انجام شد که گزارش آن برای نهادهایی از قبیل وزارت ارشاد، وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان اوقاف و امور خیریه، نیروی انتظامی و شهرداری ارسال گردید.
معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی اعلام کرد ارزیابی وضعیت عفاف و حجاب و شئونات اسلامی در مراکز گردشگری به نهادها ارسال شد.

محمد بومیان افزود: این ارزیابی از وضعیت عفاف و حجاب و شئونات اسلامی در مراکز گردشگری 8 استان و 21 شهرستان انجام شد که گزارش آن برای نهادهایی از قبیل وزارت ارشاد، وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان اوقاف و امور خیریه، نیروی انتظامی و شهرداری ارسال گردید.

وی اظهار داشت: در این گزارش نقاط ضعف و قوت و راهکارها و نیز عملکرد نهادهای مختلف در این زمینه بیان شده است.

معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی گفت: این معاونت در راستای امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، به صورت مستند و مستدل اقدام به ارائه موارد می کند و مسئولین نیز براین اساس باید نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

وی با اشاره به نتایج این گزارش افزود: وضعیت عفاف و حجاب و شئونات اسلامی در مراکزی مانند هتل ها و آثار تاریخی و اماکن زیارتی به مراتب بهتر است ولی در تفرجگاه ها و جاذبه های طبیعی وضعیت نامطلوبی حاکم است و گاهی در برخی مناطق نوع رفتار افراد در شأن جامعه اسلامی نیست.

بومیان تأکید کرد: این گزارش در آستانه فرارسیدن سال جدید و نوروز به نهادهای مسئول ارائه گردید تا برای سفرهای نوروزی به گونه ای برنامه ریزی کنند که وضعیت عفاف و حجاب و شئونات اسلامی در مراکز گردشگری، در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی در پایان افزود: در گردشگری باید براساس سبک زندگی اسلامی الگوسازی شود و در این زمینه هم نهادهای مسئول و هم حوزه های علمیه باید با هماهنگی و تعامل اقدام کنند.

https://shoma-weekly.ir/9mQ5o1