سیاسی

اعلام ارزیابی امر به معروف مؤتلفه از عملکرد صدا و سیما

صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است و باید محتوای آموزشی آن از سلامت کافی برخوردار باشد. تناقض در پیام رسانه ملی موجب کاهش اعتماد عمومی می شود. مخاطب نباید از این رسانه دو پیام متناقض دریافت کند.

معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی با دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان صدا و سیما دیدار کرد. در این دیدار که در مرکز بسیج صدا و سیما انجام شد، بومیان معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی، دیدگاه های اعضای این حزب را نسبت به عملکرد صدا و سیما بیان کرد.

وی در این دیدار با اشاره به شاخص های رسانه ملی از دیدگاه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری گفت: صدا و سیما یکی از گسترده ترین سازمان های کشور است که کارکردهای متنوعی دارد و باتوجه به اینکه با سلایق گوناگون مردم سر و کار دارد و یک دانشگاه عمومی است، فعالیت آن از ظرافت و حساسیت های خاصی برخوردار است. معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه افزود: انتصاب دکتر سرفراز به ریاست سازمان این امید را در بین افراد متدین و دلسوز نظام ایجاد کرد که تحول رسانه ملی بر مبنای ارتقاء ارزش های اسلامی سرعت بیشتری پیدا کند. بومیان با بیان برخی نقاط قوت و ضعف این سازمان اظهار داشت: تولید آثار فاخر هنری مبتنی بر ارزش­های دینی، نقش مؤثر در ایجاد فضای معنوی و ترویج ارزش­های دینی در جامعه، نقش مؤثر در ایجاد حماسه­های ملی و انقلابی و رعایت حجاب اسلامی توسط بانوان مجری و میهمانان در برنامه­ها را مورد تحسین است ولی ترویج بیش از حد موسیقی در برنامه­های مختلف، اهتمام بیشتر به کمّیت نسبت به کیفیت در تولید آثار صدا و سیما، افزایش حرکات ضد ارزشی و رقص در برنامه­های زنده کودک، تمسخر افراد و ترویج رفتار غیراخلاقی و حرکات غیرارزشی به­عنوان طنز نیز از مواردی است که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی مورد انتقاد دلسوزان نظام می باشد. معاون امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تبلیغات در رسانه ملی تأکید کرد: صدا و سیما یک دانشگاه عمومی است و باید محتوای آموزشی آن از سلامت کافی برخوردار باشد. تناقض در پیام رسانه ملی موجب کاهش اعتماد عمومی می شود. مخاطب نباید از این رسانه دو پیام متناقض دریافت کند. وی افزود: ترویج تجمل و اسراف در اغلب برنامه­های مختلف و پیام­های بازرگانی مشهود است که با رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی هماهنگی ندارد. بومیان با ارائه پیشنهادی در این زمینه گفت: پیش­بینی یکبار تبلیغ رایگان برای آثار و تولیدات داخلی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی، موجب ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی می شود. همچنین فاضلی دوست از اعضای شورای امر به معروف مؤتلفه در این دیدار با اشاره به وضعیت موجود در فضای مجازی گفت: یکی از حربه های مورد استفاده دشمن در شرایط فعلی، فضای مجازی است که به شدت مشغول تولید محتوا و جذب مخاطب می باشند. برای مقابله با این ترفند دشمن، ضرورت فعالیت و ایجاد هسته مرکزی برای تولید محتوا از سوی رسانه ملی در این زمینه احساس می شود.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ابوالمعالی جانشین بسیج رسانه ملی و دبیر شورای امر به معروف این سازمان با استقبال از دیدگاه های مطرح شده اعضای حزب مؤتلفه اسلامی گفت: جایگاه شورای امر به معروف در صدا و سیما همین است که از این نظرات استفاده کند و مورد توجه قرار دهد. سازمان پویا سازمانی است که خود را از بیرون نظارت و ارزیابی نماید. برای این منظور هم ساز و کارهایی در ساختار سازمان پیش بینی شده که شورای نظارت از سوی سه قوه به عنوان ناظر بیرونی و مرکز نظارت و ارزیابی نیز از درون، این سازمان را نظارت و ارزیابی می کنند. وی درباره موسیقی در رسانه ملی اظهار داشت: حساسیت نسبت به موسیقی در صدا و سیما وجود داشته و نظارت کامل بر تولید آثار انجام می شود. البته در مواردی هم سهل انگاری صورت می گیرد. دبیر شورای امر به معروف صدا و سیما با اشاره به موقعیت رسانه ملی افزود: شرایط و موقعیت این سازمان و تهاجم رسانه های غربی و مشکلات گوناگون داخلی موجب می شود که دچار تکثر شویم. وی در رابطه با فضای مجازی گفت: تشکیل گردان های سایبری در بسیج رسانه را از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده که فعالیت گسترده ای در شبکه مجازی داشته اند. حجت الاسلام والمسلمین ابوالمعالی در پایان ضمن استقبال از تعامل دو طرف تأکید کرد: شورای امر به معروف و بسیج رسانه ملی و معاونت امر به معروف حزب مؤتلفه اسلامی می توانند ضمن برقراری تعامل سازنده، همکاری خوبی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/YgtaS3