بین الملل

اعراب در جنایت مرگ تدریجی ساکنان غزه دست دارند

اسماعیل هنیه: شوراهای عربی در پیامدهای جنایت مرگ تدریجی ساکنان نوار غزه شریک هستند.


نخست وزیر دولت حماس با انتقاد از سکوت کشورهای عربی در قبال محاصره نوار غزه و فاجعه انسانی در این منطقه عنوان داشت که یک توطئه بین‌المللی در خصوص این محاصره وجود دارد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌ العربی، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس عنوان داشت: شوراهای عربی نیز در پیامدهای جنایت مرگ تدریجی ساکنان نوار غزه شریک هستند.
وی در ادامه افزود: ما در نوار غزه به دنبال محاصره دریایی، هوایی و زمینی این منطقه شاهد فاجعه انسانی هستیم و آن‌ها مانع هر کسی که بخواهد این محاصره را بشکند، می‌شوند.  هنیه همچنین عنوان داشت: ما از کشورهای عربی که در قبال این مساله سکوت کردند و سکوتشان در قبال محاصره و جنایت علیه ساکنان نوار غزه طولانی شده است، نمی‌گذریم.
وی در ادامه افزود: نوار غزه تبدیل به زندان بزرگی شده است و بیش از ۳۶۰ تن به دنبال سکوت کشورهای عربی و محاصره نوار غزه و توطئه بین‌المللی از دنیا رفتند.
نخست وزیر دولت قانونی فلسطین تاکید کرد: تبعید اسیر هنا شلبی از سوی دشمن صهیونیستی به نوار غزه جنایت جنگی به شمار می‌رود و به مثابه نقض آشکار حقوق بشر و تمامی قوانین بین‌المللی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسماعیل هنیه» در جریان عیادت این اسیر در بیمارستان دار الشفاء واقع در غزه افزود: وی به رغم تبعیدش موفق به شکستن اراده زندانبانان صهیونیست شد.
وی خاطرنشان ساخت: ما ضمن محکوم کردن اقدام جائرانه رژیم صهیونیستی در زمینه تبعید هنا از زادگاهش به وظایف ملی و اخلاقی خود در قبال این اسیر قهرمان عمل می‌کنیم.  هنیه یادآور شد: دولت متبوعش هرگز در قبال سیاست تبعید و تجاوزات اسرائیل علیه اسیران سکوت نخواهد کرد و برای برچیدن بساط این سیاست به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت خواهد کرد.
وی ضمن نثار درود و سلام به زنان فلسطینی در داخل و خارج زندان‌های صهیونیستی، غلبه اراده شلبی بر خواست زندانبانان صهیونیست را نشانگر حضور زنان فلسطینی در کنار مردان در تمامی عرصه‌های مبارزه و مقاومت برای احقاق حقوق ملی خود در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف دانست.
این مقام بلند پایه فلسطین ضمن تمجید از رشادت‌ها و ایثارگری‌های اسرای فلسطینی در زندان‌های «اسرائیل»؛ به ویژه اعتصاب کنندگان غذا، تاکید کرد: اعتصاب سلاح اسیران فلسطینی به شمار می‌رود و هرگز آنان اجازه نخواهند داد که دشمن صهیونیستی دست به سرکوبشان بزند و برای آزادی خود به هر شیوه متوسل خواهند شد.

https://shoma-weekly.ir/6iEuz8