سیاسی

اعتماد مردم به ولایت فقیه رمز اقتدار جمهوری اسلامی است

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اعتماد مردم به ولایت فقیه رمز ماندگاری و اقتدار جمهوری اسلامی است.
احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نیاز جامعه به انسجام داخلی، اظهار کرد: دو مسأله باعث شده که جمهوری اسلامی استمرار و اقتدار داشته باشد. رمز ماندگاری نظام اعتماد مردم به ولایت فقیه است و اگر ما بتوانیم در مقابل دشمن وحدت خود را حفظ کنیم طبیعی است که به تمام خواسته‌های خود خواهیم رسید.

وی ادامه داد: مسأله دیگر که باعث ماندگاری جمهوری اسلامی شده این است که مردم دشمن را به خوبی شناخته‌اند و بی‌پایه و سست بودن را می‌شناسند. ضمن این‌که ما نظامی داریم که ولی فقیه در رأس آن است و مردم هم از ابتدای انقلاب تاکنون هم به رهبری امام و هم به رهبری مقام معظم رهبری اعتماد داشته‌اند.

کریمی اصفهانی با بیان این‌که مردم همیشه از مسئولین جلوتر هستند، افزود: مردم ایران در بیشتر موارد معمولاً از مسئولان جلوتر هستند و یکپارچگی خود را در مقابل دشمن حفظ می‌کنند. همین یکپارچگی باعث شده که این افتخار و کرامت در دنیا برای ما بوجود بیاید و بتوانیم از مرزهای خود خارج شویم و با ایدئولوژی قوی خود اسلام را به سایر کشورها صادر کنیم.

وی درباره لازمه انسجام و توجه به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در این زمینه باید از مسئولین و دست‌اندرکاران گله کنیم. مقام معظم رهبری در شش هفت سال اخیر تقریباً شعار هر سال را بر مبنای اقتصاد قرار داده‌اند که حکایت از دوراندیشی و مدیریت ایشان دارد. اگر آن شعارها واقعاً محقق شده بود شاید وضعیت خیلی بهتری داشتیم. تحریم‌ها حدود 20 تا 30 درصد در وضعیت اقتصادی تأثیر دارند و 70 درصد دیگر به سوءمدیریت داخلی بازمی‌گردد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با فساد نیز رهبر انقلاب در سال 80 این مسأله را به روسای قوا گوشزد کردند و اگر برنامه‌ریزی خوبی داشتیم شاهد خیلی از فسادها نبودیم. این فسادها اعتماد مردم را متزلزل می‌کنند و مسئولین به خصوص قوه مجریه در دولت‌های نهم و دهم که خسارات زیادی در این زمینه وارد کرد باید پاسخگو باشد. مردم هم باید دقت کنند که کسانی را که خیانت کرده‌اند فراموش نکنند چون الان زمزمه‌هایی شنیده می‌شود و آنها که با سوءمدیریت خود کشور را 30،‌40 سال عقب انداختند می‌گویند که می‌خواهیم دوباره بیاییم.

وی اضافه کرد: دعوای امروز ما همان اقتصاد مقاومتی است که آحاد ملت و قوای سه‌گانه به همه موارد آن حساس باشند. ما باید امکانات بالقوه‌ای که داریم را به بالفعل تبدیل کنیم و اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شود جای نگرانی نخواهد بود. اقتصاد مقاومتی هم همان تکیه بر تولید داخلی است تا از واردات بی‌نیاز شویم. همچنین اگر خیلی از زیاده‌روی‌ها را کنار بگذاریم و به درستی از منابع استفاده کنیم بدون آن‌که این اقتصاد بخواهد به اقتصاد ریاضتی تبدیل شود و فشاری به مردم بیاید می‌توانیم در مقابل فشارها مقاومت کنیم.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در پایان اظهار کرد: در هرنقطه‌ای که مردم با وحدت و یکپارچگی حرکت کرده‌اند دشمن حساب کار را کرده است. حضور مردم خنثی کننده خیلی از مسائل خواهد بود و در راهپیمایی 22 بهمن نیز حضور پرقدرت مردم می‌تواند خیلی از مسائل را نشان دهد. از جمله این‌که روی مذاکرات هسته‌ای و طمع دشمنان تأثیر خواهد گذاشت و دشمن خواهد فهمید که با مردمی که همیشه در صحنه هستند، مواجه است.

https://shoma-weekly.ir/U6YnIq