سیاسی

اعتماد عمومی مردم سرمایه اجتماعی به وجود می‌آورد

امنیتی استاندار قم گفت: همدلی و هم زبانی مورد عنایت قرآن و امری معروف است به همین علت اقدام در مخالفت با همدلی و هم زبانی یک منکر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال 94 که در تالار معصومیه برگزار شد موفقیت تیم مذاکره کننده ایران در لوزان سوئیس را تبریک گفت و بیان کرد: سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» اهمیت خاصی دارد؛ زیرا در سال جاری تحولات خارجی و داخلی بسیاری رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در انتخابات مختلف واگرایی‌ها به خوبی دیده می‌شود، اما؛ با توجه به تحولات منطقه نباید شکافی در داخل کشور داشته باشیم و حرکت‌های نظام اسلامی را با تاکید بر اتحاد و انسجام ادامه دهیم.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار قم با بیان اینکه کشورهای مختلف با انسجام ملت و دولت ایران در سال جاری پیام اصلی رهبر انقلاب اسلامی را دریافت می‌کنند، مطرح کرد: این شعار باید با بسترسازی همانند یک فرهنگ در میان مردم جامعه ترویج داده شود به همین علت تفرقه و اختلاف نباید در جامعه اسلامی گسترش یابد.

وی ادامه داد: همدلی و همزبانی مورد عنایت قرآن و امری معروف است به همین علت امر کنندگان به معروف و نهی کنندگان از منکر باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که اقدام در مخالفت با همدلی و هم زبانی یک منکر است.

بنایی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: انتخاب شعار «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» توسط رهبر انقلاب اسلامی اقدام مطلوبی بوده است؛ زیرا اعتماد عمومی مردم سرمایه اجتماعی به وجود می‌آورد و این سرمایه ساده‌ به دست نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اینکه انقلاب اسلامی بعد از 36 سال در حال پیشرفت است جای شکر دارد و نشان می‌دهد هنوز ملت ایران از آرمان‌های امام و انقلاب کوتاه نیامده و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در تلاش هستند.

https://shoma-weekly.ir/1fZsv7