سیاسی

اعتراف به جاسوسی؟

مدیرمسوول شرق در واکنش به بیانیه نهادهای امنیتی: دروع می گویند مدیرمسوول هم میهن: منتظریم ببینیم چه مدارکی دارند بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال سعودی، رادیو فردا، صدای آمریکا خواستار آزادی هرچه سریع تر خبرنگاران شدند

در جریانت اغتشاشات اخیر، دو تن از خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب ، توسط نهادهای امنیتی و قضایی بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیانیه اخیر خود اعلام کردند که دو خبرنگار مذکور روزنامه‌های زنجیره‌ای («نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» خبرنگاران روزنامه‌های شرق و هم‌میهن) توسط سازمان سیا آموزش دیده بودند. آنها ماموریت داشتند تا با انتشار اخبار جعلی و جهت دار پیرامون خبر درگذشت مهسا امینی، زمینه را برای تحریک افکار عمومی و در نهایت ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور فراهم کنند.

بعد از این بیانیه بود که فعالین و روزنامه‌های اصلاح طلب در اقدامی هماهنگ سعی کردند با تخطئه بیانیه دو نهاد رسمی کشور، این افراد را خبرنگارانی جا بزنند که تنها به وظیفه ی خبرنگاری خود عمل کرده اند.

مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق درباره بیانیه مشترک نهاد‌های امنیتی کشور و اتهام جاسوسی و آموزش نیلوفر حامدی (خبرنگار شرق) در خارج از کشور به نیت اغتشاش، گفت: این‌ها خبرنگار هستند و کار خبری خود را کرده‌اند. می‌گویند این خبرنگاران توسط بیگانگان آموزش دیده‌اند که بروند خبر تهیه کنند! خب چرا بیگانگان آن‌ها را آموزش بدهند؟ وی در پاسخ به این پرسش که نیلوفر حامدی برای انتشار خبر و گزارش سقز با شما هماهنگ بوده است، اظهار کرد: هر چه درباره او می‌گویند دروغ است. ایشان اولین بار عکس مهسا امینی را منتشر نکرده و قبل از او عکس‌هایی منتشر شده بود. نیلوفر از ابتدا تا انتهای این موضوع با من هماهنگ بود.

غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن نیز درباره وضعیت به وجود آمده برای خبرنگاران بازداشتی و اطلاعیه نهاد‌های امنیتی گفت: تا آنجایی که پرسیدیم به ما گفتند هیچ ارتباطی به مسائل روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ندارد. اما آن چیزی هم که در اطلاعیه آمده مربوط به همین فعالیت روزنامه‌نگاری و تهیه گزارش درباره ماجرای اخیر بوده است. حالا منتظر هستیم تا ببینیم مقام‌های قضایی چه قضاوت و مدارکی دارند. خبر و حوادث در دنیای امروز مخفی نمی‌ماند هر اتفاقی در هر گوشه‌ای با تاخیر چند دقیقه‌ای یا حتی چند ثانیه‌ای بیفتد در همه جای دنیا پخش می‌شود. اگر فضای رسانه‌ای در داخل کشور به گونه‌ای باشد که خبرنگاران بتوانند خبر صحیح و درست را منتشر کنند، این بیشتر به نفع امنیت کشور خواهد بود تا اینکه فضایی در کشور ایجاد شود که خبرنگاران نتوانند سریع و سالم خبر خود را منتشر کنند.

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم درخصوص بازداشت این دو خبرنگار نوشت"اینکه فکر کنیم الهه محمدی پس از سال‌ها کار حرفه‌ای موفق، رفته دوره ببینه که با ارزش خبری آشنا بشود و بعد برود سقز گزارش خبری بدهد، مثل این است که دکترای ریاضی را ببریم تا جدول‌ ضرب یاد بگیره.."

همزمان با روزنامه های زنجیره ای و فعالین اصلاح طلب رسانه‌های اپوزیسیون و معاند فارسی‌زبان ازجمله بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال سعودی، رادیو فردا، صدای آمریکا و... در اخبار و گزارش‌های متعددی نسبت به دستگیری این دو خبرنگار اعتراض کرده و خواستار آزادی هرچه سریع تر آنان شدند.

اعتراض شدید رسانه‌های معاند فارسی‌زبان به دستگیری این دو خبرنگار و اصرار بر آزادی آنها نشان می دهد که بیانیه ی منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه کاملا منطبق بر واقعیات است نه آنچه که رسانه های اصلاح طلب ادعا می کنند

والا چه دلیلی دارد رسانه های ضد انقلاب که هدف آنها سرنگونی ایران است نگران حال خبرنگاران ایرانی شوند جز اینکه این افراد عناصر شبکه نیابتی دشمن در ایران بوده و اهداف مورد نظر آنان را در کشور دنبال می کردند و با مطالب و گزارش های خود به تأمین خوراک خبری برای رسانه‌های ضدانقلاب مشغول بوده اند؟

https://shoma-weekly.ir/UgsHbk