بین الملل

اعتراض مردمی به عربستان تاثیرگزارتر از واکنش دولت خواهد بود

ملت ایران باید به صورت خودجوش مراتب اعتراض خود را نسبت به اقدام عربستان اعلام کنند.
دکتر حسن لاسجردی با بیان این که این اقدام عربستان خشم اجتماعی را در بر داشته خاطرنشان کرد: چون حرکت ضد اجتماعی بوده در کنار امورات دیپلماسی و بیانیه که وظیفه دولت می باشد، بهتر است مردم ایران به صورت خودجوش در هماهنگی کامل مراتب اعتراض و تنفر خود را نسبت به این اقدام با تحصن در برابر سفارت عربستان به جهان اعلام کنند زیرا بسیار تاثیرگزارتر از واکنش دولت خواهد بود.

دکتر حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین الملل ،در گفتگو با خبرنگار سیاسی تهران نیوز با اشاره به جنایت اخیر در فرودگاه عربستان در قبال دو نوجوان ایرانی اظهار کرد: مشخص نیست این حادثه شومی که در فرودگاه عربستان اتفاق افتاده عملی از پیش تعیین شده از سمت عوامل دولت عربستان است یا این که تصمیم شخصی توسط دو نفر از افراد بی اخلاق در محیط فرودگاه بوده است.

لاسجردی افزود: در هر صورت فاجعه ای اتفاق افتاده است که باید مسببین این کار از منظر نیت و انگیزه شناسایی شوند تا بتوانیم از نظر این که مسئله رسمی بوده یا غیر رسمی نسبت به آن واکنش نشان دهیم.

وی ادامه داد: البته به هر نحوی که این مسئله اتفاق افتاده باشد اصل مسئله آنقدر فجیع و زشت است که دولت ایران باید به طور جد پی گیر موضوع باشد.

کارشناس مسائل بین الملل در بیان این که دولت و مسئولین قطعا امورات دیپلماسی و تنبیهی را در این مورد انجام خواهند داد عنوان کرد: قطعا احضار کاردار و پی گیری های دیپلماسی توسط دولت و مسئولین مربوطه انجام می پذیرد اما نظر بنده این است ملت ایران باید به صورت خودجوش در هماهنگی کامل مراتب اعتراض و تنفر خود را نسبت به این اقدام با تحصن در برابر سفارت عربستان به جهان اعلام کنند.

لاسجردی بیان کرد: چون این اتفاق اجتماعی است و باید تاثیرگزاری لازم را در اجتماع جهانی اعم از مردم جهان و انجمن های حقوق بشر داشته باشد باید در سطح گسترده و وسیعی، اعتراضات و تجمعات بزرگ مردمی در برابر سفارت عربستان انجام پذیرد.

وی افزود: این موضوع چون یک حادثه است برای اولین بار اتفاق نیفتاده و مطمئنن آخرین با نیز نخواهد بود و تا بخواهد مشخص شود که مسببین این جریان چه کسانی بودند و چگونه این جنایت شکل گرفت که حتما دولت ایران پی گیر این موضوع خواهد بود و چون حرکت ضد اجتماعی بوده بهتر است مردم ایران اعتراض خود را با تحصن و تجمع و بیانیه ها به سفارت عربستان و دولت این کشور برسانند.

حسن لاسجردی با بیان این که این اقدام عربستان خشم اجتماعی را در بر داشته خاطرنشان کرد: چون حرکت ضد اجتماعی بوده همانطور که عنوان کردم در کنار امورات دیپلماسی و بیانیه که وظیفه دولت می باشد، بهتر است مردم ایران مراتب اعتراض و تنفر خود را نسبت به این اقدام با تحصن در برابر سفارت عربستان به جهان اعلام کنند زیرا بسیار تاثیرگزارتر از واکنش دولت خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/6KwTvZ