سیاسی

اظهار محتاج بودن ایران به برجام، بالاترین اشتباه روحانی بود

بالاترین اشتباه دولت روحانی در امر برجام این بود که ایران را نیازمند برجام جلوه داد. بی تردید کسانی که با ما دشمن اند و به دنبال براندازی هستند، از این نیازمندی سوء استفاده کرده و می کنند. این سیاست غلط آنهاست و هنوز هم که هنوز است در تیم دولت برخی این تصور را دارند که اگر برجام را حل کنیم، همه مشکلات حل می شود درحالی که معلوم شد این طور نیست.
نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت مذاکره برد -برد وجود ندارد.وی گفت: رئیس جمهور باید افراد قوی و مقتدر را برسرکار بیاورد، کسانی که بدون چشم دوختن به برجام و عدم تکیه برمنابع نفتی به دنبال اداره کشور هستند.

اسدالله بادامچیان با اشاره به برجام اظهار کرد: در مورد اصل مسئله برجام و مذاکراتی که انجام شده، اگر نگاهی جامع داشته باشیم، می بینیم که موفق و پیروز بوده ایم به این علت که مقام معظم رهبری هم فرمودند؛ من با مذاکره مخالف نیستم اما به طرف مقابل اعتمادی ندارم و این حرف اندیشمندانه ایشان کاملا درست بود. از سوی دیگر ما به دنیا نشان دادیم که اهل مذاکره ایم، اما نه مذاکره تسلیم پذیر چون مذاکره به تنهایی اصالت ندارد و ابزار است.

وی ادامه داد: اگر یک مذاکره نتیجه مثبت و مفید داشته باشد، هیچ کس در ایران مخالفش نیست و اگر نتیجه اش سازش و تسلیم باشد هیچ کس موافقش نیست طبعا در این زمینه طرفین تعهدات متقابل دارند و ما نشان دادیم که در مذاکره صادق هستیم و به تعهدات خود عمل می کنیم اما نه اروپایی ها و نه آمریکایی ها به توافق ها و تعهداتشان عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه ما در مذاکره اثبات کردیم دارای دانش هسته ای صلح آمیز هستیم، تصریح کرد: همه دنیا متوجه شدند که غربی ها دروغ می گویند و ایران نمی خواهد سلاح هسته ای بسازد و از سوی دیگر مشخص شد ما مخالفتی با فروش کیک زرد نداریم و این امر حکایت از این دارد که دارای قدرت تولید کیک زرد هستیم و به دنیا هم می توانیم بفروشیم.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: برخلاف نظر رئیس جمهور که می گفتند ما به دنبال مذاکره برد برد هستیم، باید بگویم که امکان تحقق آن وجود ندارد، ما نمی توانیم به آمریکا برد بدهیم چون این کشور سلطه گر، غارتگر و زورگو و استعمارگر است و از طرفی آمریکا هم به ما که دارای مبنای اصیل ارزشی هستیم، اجازه برد نمی دهد.

بادامچیان افزود: ضمن اینکه از همان اول هم مشخص بود که قرار نیست مشکلات با برجام حل شود. برجام نه عامل اصلی مشکلات اقتصادی و نه عامل رفع کننده این چالش هاست. حتی اگر اروپایی ها به عهد خود وفادار هم بمانند بازهم برجام تنها 20 درصد در اقتصاد ما موثر است.

وی یادآور شد: ما قبل و بعد از برجام تحریم بوده ایم و همان طور که می بینید مشکلی هم برای کشور پیش نیامده است. مضاف بر اینکه ما در ایران با 80 میلیون نفر جمعیت و 15 کشور همسایه امکانات زیادی داریم و هیچ تحریمی در ما اثر جدی نخواهد داشت. البته دیدگاه بعضی از آقایان غربزده و سیاستمدار این است که ما حتما باید با غرب بسازیم درحالی که با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و بدون نفت می توانیم به خوبی کشورمان را اداره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مذاکره باید همیشه با قدرت و اقتدار روبه رو شویم نه با احساس ضعف و نیاز، عنوان کرد: متاسفانه بالاترین اشتباه دولت روحانی در امر برجام این بود که ایران را نیازمند برجام جلوه داد. بی تردید کسانی که با ما دشمن اند و به دنبال براندازی هستند، از این نیازمندی سوء استفاده کرده و می کنند. این سیاست غلط آنهاست و هنوز هم که هنوز است در تیم دولت برخی این تصور را دارند که اگر برجام را حل کنیم، همه مشکلات حل می شود درحالی که معلوم شد این طور نیست.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره سیاست آینده ایران تصریح کرد: دولت برای موفقیت بیشتر باید تیم اقتصادی و افراد ناکارآمد در امر مذاکرات را عوض کند و تیم قوی و مقتدر را برسرکار بیاورد تا آنها با اقتصاد مقاومتی و بدون اتکا به نفت، کشور را اداره کند.

https://shoma-weekly.ir/CNW2ai