سیاسی

اصولگرایان فصل‌الخطاب بودن روحانیت را بپذیرند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه سه روایت در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری وجود دارد، گفت: ‌من در حضور حضرت آیت‌الله مصباح این سخن را مطرح کردم و ایشان گفتند اگر این ‌طور باشد باید جبهه واحد شکل گیرد.
محمدنبی حبیبی ‌در جمع اصولگرایان استان فارس اظهار داشت: در مورد انتخابات ریاست جمهوری یک تفکر وجود دارد که می‌گوید عرصه برای اصولگرایان خالی از اغیار نیست.

وی افزود: تفکر دیگری نیز وجود دارد که اعتقاد دارد اصلاح‌طلبی مرده و جریان انحراف نیز قدرتی ندارد که علیه اصولگرایان قد علم کند.

حبیبی تصریح کرد: نتیجه این حرف که رقابت انتخاباتی برای اصولگرایان را خالی از اغیار تصور کنیم این است که اصولگرایان می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: من در حضور حضرت آیت‌الله مصباح این سخن را مطرح کردم و ایشان به خاطر اینکه قائل به رقیب جدی برای اصولگرایان نبودند رقابت بین اصولگرایان را توصیه کردند.

حبیبی اضافه کرد: ما برای آیت الله مصباح احترام بسیاری قائل هستیم که اگر نبود مقاومت و روشنگری ایشان در برابر جریان دوم خرداد، کشور دچار مشکلات جدی می‌شد اما این احترام دلیل بر نبود اختلاف رای نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما در حضور آیت‌الله مصباح بر این موضع اصرار کردیم و ایشان گفتند اگر این‌طور باشد باید جبهه واحد شکل گیرد.

حبیبی در ادامه گفت: دوستان جبهه پایداری معتقد هستند میدان خالی از اغیار است و باید خودمان با خودمان رقابت کنیم اما ما این را قبول نداریم و با قاطعیت اصرار داریم هم اصلاح‌طلبان حضور دارند و هم جریان انحرافی به میدان می‌آید.

وی ابراز داشت: اگر اصولگرایان با نامزد واحد وارد میدان نشوند به طور قطع شکست می‌خورند.

ضمانتی برای عدم حضور اصلاح‌طلبان با کاندیدای واحد وجود ندارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: کسی نمی‌تواند تضمین کند که اصلاح‌طلبان با کاندیدای واحد به میدان نیایند و همچنین ممکن است فتنه به شکل دیگری رخ دهد.

وی افزود: جریان انحرافی نیز اگر خطرناک‌تر از فتنه نباشد کمتر از آن نیست، چرا که عده و عده دارند و با زبان دینی به میدان آمده‌اند.


حبیبی در ادامه گفت: برای اینکه رای اصولگرایان شکسته نشود باید با وحدت نظر به میدان بیایند.

وی افزود: بیشتر کاندیداها آمده‌اند که بمانند بنابراین واگذار کردن کار به خود آنان صحیح نیست و باید روحانیت به عنوان فصل‌الخطاب پذیرفته شود تا همگی بر روی یک نفر اجماع کنند.

https://shoma-weekly.ir/U559Vu