سیاسی

اصولگرایان دچار ناشکری سیاسی شده‌اند

اصولگرایان برای حیات خودشان در صحنه سیاسی نیازمند وحدت هستند. قطع به یقین باید این کار را انجام دهند. اگر به گذشته نگاهی بیندازند باید از این شرایطی که بوجود آمده درس بگیرند. اصولگرایان چه در وحدتی که در انتخابات شورا رخ داد و ماحصل آن پیروزی بود و چه در مجلس هفتم و شورای شهر دوم و بعد از آن هم به نوعی در پیروزی آقای احمدی ن‍ژاد در دوره نهم ریاست جمهوری یک تجربه سیاسی کسب کردند که باید آن را به کار بگیرند.

اصولگرایان برای حیات خودشان در صحنه سیاسی نیازمند وحدت هستند. قطع به یقین باید این کار را انجام دهند. اگر به گذشته نگاهی بیندازند، باید از این شرایطی که بوجود آمده درس بگیرند. اصولگرایان چه در وحدتی که در انتخابات شورا رخ داد و ماحصل آن پیروزی بود و چه در مجلس هفتم و شورای شهر دوم و بعد از آن هم به نوعی در پیروزی احمدی نژاد در دوره نهم ریاست جمهوری یک تجربه سیاسی کسب کردند که باید آن را به کار بگیرند.

امیر فارسی نژاد، عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی در گفتگو با «شما» درباره برنامه آینده اصولگرایان در فضای سیاسی کشور گفت: اصولگرایان برای حیات خودشان در صحنه سیاسی نیازمند وحدت هستند. قطع به یقین باید این کار را انجام دهند. اگر به گذشته نگاهی بیندازند باید از این شرایطی که بوجود آمده درس بگیرند. اصولگرایان چه در وحدتی که در انتخابات شورا رخ داد و ماحصل آن پیروزی بود و چه در مجلس هفتم و شورای شهر دوم و بعد از آن هم به نوعی در پیروزی آقای احمدی نژاد در دوره نهم ریاست جمهوری یک تجربه سیاسی کسب کردند که باید آن را به کار بگیرند.

وی در ارتباط با تجزیه وتحلیل حضور اصولگرایان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری 24 خرداد تصریح کرد: حداقل نتیجه دوره اول پیروزی آقای احمدی نژاد در انتخابات نتیجه وحدت اصولگرایان بود. ولی بعد از آن اصولگرایان دچار یک ناشکری سیاسی شدند و بر این اساس فراموش کردند که اختلاف در جریان دوم خرداد به چه صورت در هشت سال به انزوا کشاند و اصلاحطلبان از اشتباه جریان دوم خرداد و تجریباتشان در مجلس ششم و شورای دوم استفاده کردند و به وحدت رسیدند. همان فرمولی که اصلاح طلبان به واسطه آن دچار شکست شدند و تفرقه میان آنها به وجود آمد در اصولگرایان نیز رخ داد.

این فعال سیاسی افزود: البته تفاوتهایی هم در افول سیاسی اصولگرایان و اصلاحطلبان وجود دارد. در میان طیف دوم خرداد یک نگاه قدرت مدارانه و تمامیت خواه وجود داشت، اما اصولگرایان به سبب اینکه فکر میکردند هر کدامشان بهترو جامع برای خدمت هستند، اختلاف رخ داد؛ درحالی که اینگونه نبود و پروژهای رقم خورد که جناح مقابل هم از آن استفاده کرد.

فارسی نژاد با بیان اینکه شرایط در آینده به نفع اصولگرایان تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: این چند وقتی که از شروع فعالیت دولت گذشته است، هنوز مردم دریافتی از خدمت این دولت نداشته اند و شرایط اقتصادی که شعار اول نامزدهای ریاست جمهوری و بخصوص آقای روحانی بود محقق نشده است و به قول معروف آبی در این زمینه برای مردم گرم نشده است.

وی افزود: این روال اگر به همین صورت پیش برود، حداقل اصولگرایان را به این تفکر و تعقل میاندازد که بیایند و هر کدامشان یک تکه از پازل خدمتگزاری دولت آینده را در دست گیرند.

به نظر من این تنها فرمول پیروزی برای اصولگرایان خواهد بود. اگر اصولگرایان یک مقدار به آمار و ارقام توجه کنند، متوجه میشوند که با فرمول گذشته و تمامیتخواهی نمیشود به فکر آینده بود و باید سر یک میز کنار یکدیگر بنشینند و هر کدام تواناییهای خودشان را در قسمتی که در آن متبحر برای ایجاد یک ائتلاف گسترده به کار گیرند.

عضو شورای مرکزی موتلفه در پایان با اشاره به برخی گمانه زنیها در خصوص اردوگاه اصلاحطلبان در مورد انتخابات آتی مجلس گفت: اینکه برخی از اشخاصی مثل ناطق نوری جهت تجمیع اصلاح طلبان مطرح می شود، به نظر می رسد که گمانه زنی باشد.

شرایطی که امروز تعریف شده است یک شرایط تثبیتی نیست و به گونه ای دیگری در آینده رقم خواهد خورد. عملکرد دولت در یکی دو سال آینده و تا زمان مجلس بعدی سبب خواهد شد که بیشتر اصولگرایان به شرایط وحدت نزدیک شوند.

https://shoma-weekly.ir/uxVxXB