سیاسی

اصولگرایان به هر قیمتی اختلاف سلیقه را کنار بگذارند

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با هفته نامه آدینه؛ ارگان ستاد نماز جمعه تهران با نقد رقابت درونی اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم گفت‌ که به هر قیمتی این اختلاف سلیقه را باید کنار گذاشت.

آیتالله سیداحمد علمالهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با هفته نامه آدینه؛ ارگان ستاد نماز جمعه تهران با نقد رقابت درونی اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم گفت که به هر قیمتی این اختلاف سلیقه را باید کنار گذاشت.

وی در پاسخ به این سؤال که یکی از سناریوهای احتمالی در انتخابات آینده این است که مجدداً رقابت بین دو جریان منسوب به آیتالله مهدویکنی و آیتالله مصباحیزدی شکل بگیرد، آیا شما از اساس این الگوی رقابت را میپذیرید و چه آسیب‌‌هایی را بر آن وارد میدانید؟ اظهار داشت: خیر!  الگوی مجلس نهم به ما ضرر زد. اگر آن طور نمیشد ما یک مجلس قویتری داشتیم. متدینین باید یکپارچه شوند و دودستگی متدینین هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: هم جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری و هم جبهه پایداری هر دو متدین هستند. هر دو ولایتمدار هستند. یک اختلاف سلیقهای این دو جریان را از هم منشعب کرده که به هر قیمتی این اختلاف سلیقه را باید کنار گذاشت.

علمالهدی در پاسخ به سؤال دیگری که به هرحال یکی از واقعیتها و ملزومات انتخابات شکل‌‌گیری یک رقابت است گفت: به عقیده من رقابت بین این دو جریان درست نیست.

 این رقابت یعنی اختلاف و نقض کردن یکدیگر. اینکه متدینین گریبان متدین دیگری را بگیرند سر موضوع ریاستجمهوری آن هم در زمانی که ما در یک جنگ تمامعیار هستیم من این مسئله را نمیپذیرم.

وی همچنین درباره چگونگی نقد دولت در ماههای پایانی با توجه به انتخابات ریاستجمهوری تصریح کرد: اگر دولت هر مسئلهای دارد باید در شعاع حکمت رهبری حل شود.

وی تأکید کرد: ما در چند ماه آینده در شرایطی نیستیم که بخواهیم با دولت گلاویز شویم. گلاویز شدن با دولت تحت هیچعنوانی همچون نقد، عیب جویی، برخورد با جریان انحرافی و ... درست نیست.

https://shoma-weekly.ir/n5KewP