سیاسی

اصولگرایان باید مانند مؤتلفه از تشکیلات گریزی پرهیز کنند

یکی دیگر از مشکلات اصولگرایان در فعالیت‌های تشکیلاتی است، جز حزب مؤتلفه اسلامی که اعتقاد به کار تشکیلاتی از گذشته تا به امروز داشته تشکیلات گریزی در میان اصولگرایان وجود دارد.
محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز در این نشست با اشاره به وضعیت اصولگرایی در کشور گفت: جریان اصولگرایی خط درست و صحیح تفکر دینی در کشور است، اسلام این تفکر اسلام من درآوردی نیست بلکه متصل به احکام میباشد.

لاریجانی تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی قدیمیترین حزب دوران جدید است و یکی از جریانات بزرگ اصولگرایی میباشد. حزب مؤتلفه اسلامی در دوران قبل و بعد از انقلاب جریان ریشه داری است و در طول نیم قرن فعالیت خود تفکر دینیاش را از دست نداده است.

وی افزود: در مقابل جریانی همچون مؤتلفه اسلامی تفکراتی را میدیدیم که به ظاهر ولایت مطلقه فقیه را مطرح میکردند و حتی تظاهرات برای ولایت مطلقه فقیه برپا کردند اما میبینیم امروز میگویند امام (ره) چهرهای کاریزما داشت و به همین دلیل محبوبیت داشته است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: اسلام ما مکتبی است نه جاذبهای، تبعیت از ولایت مبنای فعالیتهای ما باید باشد. تبعیت از ولایت باید در عمل باشد و حتی اگر کسی نظراتش مخالف نظر رهبری است باید از رهبری اطاعت کند. اگر کسی از ولی امر مسلمین تبعیت نکند کفران نعمت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات در اصولگرایی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم علاقه به ائمه معصومین (ع) به خاطر اقامه دین است، نمیشود کسی بگوید من تابع امام زمان (عج) هستم اما از نایب عاماش تبعیت نمیکنم. جریان انحرافی از مشکلات اصولگرایان بود که از ولایت تبعیت نمیکرد.

لاریجانی تاکید کرد: اصولگرایی با کسی شوخی ندارد و هر جا انحرافی ببیند، منحرفین را کنار میگذارد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اصولگرایان در فعالیتهای تشکیلاتی است، جز حزب مؤتلفه اسلامی که اعتقاد به کار تشکیلاتی از گذشته تا به امروز داشته تشکیلات گریزی در میان اصولگرایان وجود دارد.

لاریجانی تصریح کرد: نسل جوان اصولگرایی پویا و بالنده است و این جوانان میتوانند کوه را جا به جا کنند، ما نیز در خدمت جوانان هستیم اصولگرایان باید فکر جمعی داشته باشند. مرحوم عسکراولادی نمونه التزام به فکر جمعی در میان اصولگرایان بود. ایشان از حیثیت خود میگذشت تا بتواند فکر جمعی را به دیگران بقبولاند. اصولگرایان باید با هم حرکت کنند.

https://shoma-weekly.ir/xWnEoe