سیاسی

اصولگرایان باید به یک ائتلاف بزرگ برسند

سیاست ما این است که اصولگرایان به یک ائتلاف بزرگ برسند. اگر همه اصولگرایان با محوریت روحانیت وارد میدان شوند و حتی‌المقدور یک کاندیدای واحد داشته باشند احتمال پیروزی آنان بیشتر است.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزبموتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر معادلات قدرت در جهان گفت: بدونشک انقلاب اسلامی متغیر اصل تحولات جهان در سه دهه اخیر بوده است.

  پیشگویی پیامبرگونه امام(ره)

به گزارش روابطعمومی حزبموتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت با تجلیل از شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان منجی قرن ما اظهار داشت: نام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی اصلیترین نام در قرن ماست. او پیامبرگونه پیش گویی فروپاشی یکی از دو قدرت جهان را کرد و تحقق یافت.

  عصر افول قدرتهای شیطانی و ظهور قدرتالهی

وی ادامه داد: عصر امام خمینی(ره) عصر افول قدرتهای شیطانی و ظهور قدرت الهی جمهوری اسلامی است. ما ایرانیان افتخار میکنیم که چنین رهبر الهی داشتیم و افتخار میکنیم که مقام معظم رهبری راه «امام خمینی(ره)» را با قدرت دنبال کردند و بینی ابرقدرتها را در جنگ نرم علیه ملت ایران به خاک مالیدند.

  تثبیت اقتدار ملت ایران در منطقه و جهان

حبیبی تصریح کرد: امروز اقتدار ملت ایران در منطقه و جهان تثبیت شده است و دشمنان اسلام و ایران را از ضربه زدن به کشور ناامید کرده است. رونمایی از پیشرفتهای کشور در روزهای دهه فجر واقعاً غرورانگیز است.

  فرصت بازخوانی دستاوردهای انقلاب

وی افزود: دهه فجر یک فرصت برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب است و بدونشک مردم در حفظ این دستاوردها حرف اول را زده و میزنند.

  حمایت انگلیس از روزنامهنگاران بازداشت شده

دبیر کل حزبموتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به کشف ارتباط برخی از به اصطلاح روزنامهنگاران با شبکههای جاسوسی دشمن و اعتراض وزارت خارجه انگلیس بیان داشت: وزارت خارجه انگلیس میگوید با روزنامهنگاران مستقل در ایران برخورد میشود و ما از آنها حمایتمیکنیم.

  سند مستقل نبودن

وی ادامه داد: ما میگوئیم همین حمایت شما سند مستقل نبودن آنهاست. این حمایت انگلیس در نزد ملت ما آنها را وابسته به دولت انگلیس و حقوق بگیر بیبیسی معرفی مینماید و در نتیجه مردم ما میگویند ما نباید در داخل اجازه دهیم عدهای به نام روزنامهنگار تحتالحمایه انگلیس و بیبیسی باشند هر چند نام خود را روزنامهنگار مستقل بگذارند.

  خواسته ملی از مقامات امنیتی و قضایی

وی اضافه کرد: این خواسته ملی از مقامات امنیتی و قضایی است که میخواهند با این پدیده زشت وابستگی به بیگانگان در عرصه رسانههای کشور برخورد کنند.

  پیشگویی فتنه در سال جدید

حبیبی خاطرنشان کرد: رصد ارتباطات مشکوک برخی از عناصر رسانه با اجانب مهم است و میتواند نوعی پیشگویی از فتنه در سال جدید باشد.

  حق سوریه برای مقابله بهمثل

دبیرکل حزبموتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: رژیم صهیونیستی با ماجراجویی دست به یک حماقت زده است. این ماجراجویی ضربه سنگین دیگری بر آنها وارد خواهد ساخت. طبیعی است که حق سوریه برای مقابله به مثل، وفق معاهدات بینالمللی محفوظ است.

  منفذ تنفس برای تروریستها

وی سکوت سازمان ملل، ناتو، شورای همکاری اسلامی و بعضی مجامع بینالمللی در این حمله را تقبیح کرد و اظهار داشت: این حمله در حقیقت برای ایجاد یک منفذ تنفس برای تروریستها بوده و بهترین سند برای همگرایی تروریستهای ضددولت سوریه با رژیم صهیونیستی در ضربه زدن به یکی از اصلیترین حلقههای مقاومت در منطقه است.

  منشأ ناآرامیها در مصر

حبیبی همچنین با اشاره به اوضاع مصر تأکید کرد: لیبرالها، سکولارها و آنهایی که با حاکمیت اسلام در مصر مخالفند، منشأ ناآرامیها در مصر هستند. آنها مأمورند از سوی آمریکا به دولت مصر فشار بیاورند تا دولت امتیاز بیشتری به آمریکا بدهد و مواضع ضدصهیونیستی خود را فراموش کند.

  آمریکا مشغول مصادره انقلابها

وی افزود: انقلابیون در مصر، تونس و یمن و دیگر کشورهای رها شده از بند دیکتاتورها میدانند آمریکا مشغول مصادره انقلاب در این کشورها است تا دوباره سلطه خود را بر ملتهای رها شده تحمیل کند.

  دشمن نسبت به براندازی دولتهای جدید اقدام خواهد کرد

دبیرکل حزبموتلفه اسلامی همچنین با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و مهمانان کشورهای اسلامی درباره هوشیاری در برابر توطئههای دشمن خاطرنشان کرد: نخبگان جهان اسلام بدانند اگر به سمت همگرایی نروند دشمن نسبت به براندازی دولتهای جدید اقدام خواهد کرد. آمریکا در همگرایی نخبگان کشورهای اسلامی اختلال میکند لذا باید نقشههای دشمن را تشریح کرد و اتحاد و همبستگی اسلامی و ملی را جدی گرفت.

  ضرورت هوشیاری بیشتر مسئولان و رسانهها

حبیبی در پایان هوشیاری بیشتر مسئولان و رسانهها را در رابطه با تغییرات دولت آمریکا لازم دانست زیرا به نظر میرسد که دولت اوباما در این تغییرات در پی سیاست جدیدی در جهان و به ویژه منطقه خاور میانه است که تفرقه اندازی و ایجاد درگیریهای داخلی و تخریبهای کشورهایی که نهضت بیداری اسلامی را به پا داشتهاند در نظر دارد که نیاز به تحلیل دقیق و تبدیل تهدیدها به فرصت دارد.

4 جبهه در انتخابات با هم رقابت میکنند

دبیرکل حزبموتلفه اسلامی همچنین در گفتوگو با مهر اظهار داشت: طرفداران دولت فعالیت انتخاباتی خود را شروع کردهاند، اصلاحطلبان نیز وارد میدان شدهاند و جبهه پیروان و برخی از اصولگرایان هم مشغول فعالیت هستند بنابراین ما شاهد یک رقابت میان 3 الی 4 جبهه رقیب در انتخابات خواهیم بود. حبیبی با بیان اینکه برخی از کارهای اقتصادی دولت در ایام انتخابات شائبه انتخابات بودن را دارد، اظهارداشت: اگر دولت براساس مصوبات مجلس برنامههایش را اجرا کند و خارج از برنامههای مصوبه مجلس اقدامی انجام ندهد، دیگر نمیتوان برنامهها و اقدامات دولت را انتخاباتی تلقی کرد.

  موتلفه نامزد مستقل ندارد

دبیرکل حزبموتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب متبوعش سعی دارد با دیگر احزاب جبهه پیروان بر سر کاندیدای نهایی به گزینه مشترک برسد، تصریح کرد: جبهه پیروان نظرش بر این است که با محوریت روحانیت وارد فضای انتخاباتی شود و حزبموتلفه نیز نامزد مستقل معرفی نمیکند. حبیبی، در پاسخ به این سؤال که آیا نظر جامعتین بهصورت یک مکانیزم انتخاباتی اتخاد میشود و یا تنها در جلسات داخلی مورد بررسی قرار میگیرد، گفت:ساز و کار این روش بعداً مشخص میشود.

  اصولگرایان باید به یک ائتلاف بزرگ برسند

دبیرکل حزبموتلفه اسلامی اذعان کرد: سیاست ما این است که اصولگرایان به یک ائتلاف بزرگ برسند. اگر همه اصولگرایان با محوریت روحانیت وارد میدان شوند و حتیالمقدور یک کاندیدای واحد داشته باشند احتمال پیروزی آنان بیشتر است.

  طرفداران دولت، دو گروه از اصولگرایان و اصلاحطلبان سه رقیب انتخاباتی

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که رقیب اصلی اصولگرایان را کدام طیف میدانید؟ گفت: طرفداران دولت یا کسانی که مدعی طرفدار دولت هستند فعالیت انتخاباتی خود را شروع کردهاند و اصلاحطلبان نیز وارد میدان شدهاند و جبهه پیروان و برخی از اصولگرایان هم مشغول فعالیت هستند و ما شاهد یک رقابت میان 3 الی 4 جبهه رقیب در انتخابات خواهیم بود.

  جبهه پایداری یک طیف واحد نیست

حبیبی، همچنین در مورد رابطه جبهه پایداری با دولت، خاطرنشان کرد: هر جناحی که با استفاده از امکانات دولتی بخواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد خلاف همه قوانین و مقررات کشوراست.  دبیرکل حزبموتلفه اسلامی، یادآور شد: عدهای از آنان با دولت هماهنگ هستند و مشترکاتی با دولت دارند؛ اما در خود این جبهه سلیقههای مختلفی وجود دارد و یک طیف کاملاً واحدی به نام جبهه پایداری که همه اعضای آن با یک سلیقه وارد میدان شوند وجود ندارد.

https://shoma-weekly.ir/b7HtmP