سیاسی

اصولگرایان باید به آسیب شناسی خود بپردازند

عملکرد امام و رهبری الگوی ما در امور و در بحث کشور داری است تا بتوانیم جذب حداکثری انجام دهیم و با کمال انصاف مرز خود با افرادی که می‌خواهند بی‌انصافی کنند را مشخص کنیم.
حجت‌السلام علی بنایی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با نامه‌نیوز در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در حوزه‌های استانی و شهرستانی انتخابات طبق برنامه‌های خودشان جلو می‌روند. رقابتها محلی است و در این دور بیشتر جنبه محلی دارد، معتقدم فضای حاکم بر این دور تقریبا مانند دور اول است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود در مجلس هشتم با اشاره به اینکه اصولگرایان در انتخابات اخیر شکست‌ خورده‌اند و وحدت لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: اصولگرایان به دلیل اینکه درگیر کار اجرایی شدند باعث شد نظارت و ارزیابی روی عملکرد خودشان نداشته باشند. انسان در یک زمانی دیگر خود و جناحش را نقد نمی‌کند. آسیب‌ها را شناسایی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در دو سوی طیف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اساس و تفکراتی وجود دارد. این طیف‌ها مرتب باید پالایش شوند و نقاط ضعف و قوت خودشان را ارزیابی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس هفتم و هشتم همچنین درباره آغاز فعالیت های سیاسی محمود احمدی نژاد با اشاره به اینکه رئیس جمهور سابق همواره خودش را از اصولگرایان مبرا می‌دانست، تصریح کرد: احمدی نژاد از نردبان ترقی و ظرفیت اجتماعی اصولگرایان استفاده کرد و وقتی به قدرت رسید بدون توجه به گذشته خود گفت من اصولگرا نیستم. هرچه بدست آوردم از ظرفیت خودم بوده است و به همه پشت پا زد.

وی ادامه داد: حقیقت این است که احمدی‌نژاد فقط برای خودش کار می‌کرد و به جریان اصولگرایی هیچ‌کاری نداشت و فقط از جیب اصولگرایان هزینه کرد.

حجت‌السلام بنایی با بیان این موضوع که اصولگرایان اگر به دنبال موفقیت در عرصه های سیاسی همچون انتخابات 96 هستند باید میان خود و تندرو ها مرز بگذارند، تصریح کرد: واقعیت امر این است که اگر اصولگرایان بخواهند خودشان را پاکسازی و احیا کنند باید مرزبندی و خط مشی خودشان را مشخص کنند؛ تا بتوانند دوباره به عرصه برگردند. شاخص ما به عنوان محور خط امام و رهبری است.

بنایی افزود: عملکرد امام و رهبری الگوی ما در امور و در بحث کشور داری است تا بتوانیم جذب حداکثری انجام دهیم و با کمال انصاف مرز خود با افرادی که می‌خواهند بی‌انصافی کنند را مشخص کنیم.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری قم تاکید کرد: اصولگرایان باید چندین شاخص را برای خود مطرح کنند تا بتوانند مرز خود را مشخص کنند. هرکس که علاقه و صلاحیت دارد می‌تواند بماند و کسی که نمی‌خواهد نیز از این دایره کنار رود.

https://shoma-weekly.ir/noFQ1i