سیاسی

اصل معطل مانده هشتم قانون اساسی جزئی از حقوق شهروندی است

خرسند گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جزئی از حقوق شهروندی است، بنابراین باید تمام مسؤولان به ویژه قوه قضائیه به آن عمل کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کشور بر اساس وظایف خود زوایای قراردادهای کشورمان با فرانسه را به مردم بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در سخنانی اظهار داشت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هفته دوم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکای نام گرفته؛ چراکه در تیرماه حوادث تروریستی و اتفاق‌های ناگواری در دهه 60 صورت گرفته که در آن به طور مستقیم و یا غیرمستقیم آمریکا نقش داشته است.

وی، ترور نافرجام مقام معظم رهبری، حادثه 7 تیر و انفجار حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از رجال تأثیرگذار کشورمان شد، بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیرماه، شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس با شلیک مستقیم موشک توسط آمریکا و شهادت 290 مسافر مظلوم این پرواز را از جمله جنایات کشور آمریکا و غربی‌ها به فاصله تنها یک هفته برشمرد.

امام جمعه کازرون با ابراز تأسف از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاریس که هم‌زمان با برگزاری جلسه امنیتی گروهک‌ منافقان در این کشور صورت گرفت، متذکر شد: اگر وزیر امور خارجه از این متینگ خبر داشتند چرا به این کشور سفر کردند و چنانچه خبر نداشتند سؤال‌برانگیز است.

خرسند با بیان اینکه چه انگیزه‌ای وجود دارد به کشوری که در تحریم‌ها ما را رها کرده این همه بها داده شود، افزود: چرا قراردادهای میلیاردی نان و آب‌دار با فرانسه بسته شده و این همه منفعت به این کشور رسانده می‌شود.

وی از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کشور و مجلس درخواست کرد زوایای قراردادهای نفتی با شرکت توتال فرانسه، شرکت هواپیمایی ایرباس، رنو و پژو و... را با مردم درمیان بگذارند.

خطیب نمازجمعه کازرون تصریح کرد: در حالیکه کشورمان با اوج بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند، انعقاد قراردادهای میلیاردی برای منفعت رساندن به کشور فرانسه چه معنایی دارد.

خرسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز مواد مخدر از نوع شیمیایی و قرص‌های روان‌گردان به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده و براساس آمار بین‌المللی سالیانه میلیاردها دلار صرف مواد مخدر در دنیا می‌شود.

این مقام مسؤول ارتباط صمیمی والدین با فرزندان و دقت و نظارت در دوست‌یابی آنان را بهترین پیشگیری برای در نیفتادن به دام سوداگران مواد افیونی عنوان کرد و افزود: شمار بسیاری از زندانیان کشورمان را معتادان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر تشکیل داده است که دراین راستا یک مبارزه و پیشگیری فراگیر ضروری است.

وی 21 تیرماه روز عفاف و حجاب را گرامی داشت و تصریح کرد: جای سؤال است چرا دولت قانون حجاب و عفاف را که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اجرایی نمی‌کند؟

امام‌جمعه کازرون خاطرنشان کرد: چرا کسانی که دغدغه اجرای قانون اساسی را دارند، اصل هشتم قانون اساسی با موضوع «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» که معطل مانده است را پیگیری نمی‌کنند.

خرسند متذکر شد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جزئی از حقوق شهروندی است، بنابراین باید تمام مسؤولان به ویژه قوه قضائیه به آن عمل کنند.

وی گفت: بدحجابی امروز به یک ابزار سیاسی در آمده و برخی از روی عمد می‌خواهند چهره نظام دینی و اسلامی را زشت کنند و بی‌حیایی و بی‌حجابی را ترویج دهند.

امام‌جمعه کازرون در پایان، استحکام پیوند کانون خانواده و استواری نظم در جامعه را از فواید پوشش و رعایت حجاب زنان برشمرد و گفت حجاب فقط پوشش مو به تنهایی نیست، بلکه زنان باید علاوه بر پوشش ظاهری، در رفتار و کلام در برابر نامحرمان نیز حجاب را رعایت کنند.

https://shoma-weekly.ir/5mvhZn