سیاسی

اصلاح‌طلبان هرگز اراده‌ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نداشته‌اند/ شش میلیارد دلار از پول نفت در سال آخر دولت اصلاحات گم شد

اصلاح طلبان که اکنون خود را پرچمدار قانونمداری می دانند و مدعی مبارزه با تخلفات مالی شده اند، هیچ گاه اراده ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نداشته و ندارند.
محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، اظهار کرد: اصلاح طلبان که اکنون خود را پرچمدار قانونمداری می دانند و مدعی مبارزه با تخلفات مالی شده اند، هیچ گاه اراده ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نداشته و ندارند.

وی اضافه کرد: تخلفات مهدی هاشمی به دوران اصلاحات و ریاست جمهوری خاتمی برمی گردد و با اینکه رشوه دهندگان در نروژ همان زمان محکوم و از کار برکنار شدند، اما در ایران رشوه‌گیرنده بعد از ۱۰ سال محکوم شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: از نمونه های دیگر فساد در دوران اصلاحات باید گفت بنا بر گزارش رسمی دیوان محاسبات در آخرین سال دولت خاتمی مشخص شد که شش میلیارد دلار از پول نفت به خزانه نرفته است.

وی با بیان اینکه اصولگرایان عزم خود را در برخورد با فساد نشان داده و همواره از قوه قضائیه پشتیبانی کرده اند، خاطرنشان کرد: اصولگرایان معتقدند فساد، فساد است و از نظر آنها فرقی نمی کند که فساد در میان اصولگرایان باشد یا اصلاح طلبان، بلکه آنچه مهم است مبارزه جدی با فساد در هر شرایطی است.

انبارلویی افزود: در سه قوه سه نهاد مسئولیت مبارزه با فساد را برحسب شرح وظایف خود دارند که نهاد بازرسی کل کشور زیر نظر قوه قضائیه، نهاد دیوان محاسبات وابسته به مجلس شورای اسلامی و نهاد سازمان حسابرسی در قوه مجریه هستند و برخورد با فساد در دستور کار هر سه قوه است.

وی در خاتمه اظهار داشت: به طور طبیعی اگر این سه نهاد نیرومند فعال نباشند و اراده ای برای برخورد با فساد در این نهادها وجود نداشته باشد، قطعا در فرآیند رسیدگی به مفاسد اقتصادی در کشور اخلال ایجاد می شود و به نظر می رسد که غیر از سازمان حسابرسی دو نهاد دیگر نیز فعال بوده و به وظایف قانونی خود عمل کرده اند.

https://shoma-weekly.ir/0M3e17