سیاسی

اصلاح طلبان می خواهند اعتدال را قربانی مقاصد خود بکنند

حمید رضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح طلبان می خواهند از دریچه اعتدال به اهداف خود برسند.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، وی که در جمع مجمع حامیان ولایت نیشابور سخن می گفت ضمن تشریح روند موفقیت اعتدالگرایی در انتخابات اخیردلایل عدم موفقیت اصولگرایان مثل اصلاح طلبان را ازدست دادن دستاوردهای 8ساله بخاطر ضعف دولت دهم در ولایت پذیری و حل مشکلات اقتصادی مردم و حاشیه سازی های جریان انحرافی دانست و اظهار داشت :دولت اعتدال با ریاست آقای دکتر روحانی که سابقه خوبی در دوران قبل از انقلاب در نیشابور دارد شکل گرفته و باید تلاش کند با کمک همه بر مشکلات کشور غلبه کرده و مطالبات مردم را پاسخ گوید .

ترقی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولت یازدهم تصریح کرد: از سخنان رهبری به دولت یازدهم می توان دریافت که معظم له فرآیند دولت سازی اسلامی را همچنان مجدانه دنبال می کنند و نمی خواهند در این فرآیند سستی یا کندی ایجاد شود لذا با بیان شاخصه های دولت مطلوب اسلامی ریل حرکت دولت یازدهم را مشخص کرده اند .

این نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی افزود: اعتدالگرائی یک روش در اداره کشور است و کسانی که میخواهند آنرا برای اصلاح طلبان مصادره کنند یا آنرا به جریان سومی در کشور تعبیر کنند اشتباه میکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اعتدال راه اصلاحات را نمی رود ولی اصلاحات می خواهد از دریچه اعتدال به اهداف خود دست پیدا کند .

ترقی با اشاره به تحلیل های انتخاباتی تئوریسین های اصلاحات بیان داشت: تئوریسین های اصلاح طلب با توجه به فتنه 88 و حوادث پیش آمده به این جمع بندی رسیده اند که بعد از فتنه 88 بخش قابل توجهی از مردم نسبت به مجریان و عاملان فتنه واگرائی پیدا کرده اند و لذا روش رادیکالی در اصلاحات را رد و توصیه میکنند که باید اصلاحات در ایران نرم و در چهارچوب قانون اساسی صورت پذیرد به همین خاطر اصلاح طلبان مثل اخوان المسلمین برای نفوذ در نظام می خواهند بصورت نرم و لایه لایه پیشروی کنند.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه افزود: اصلاح طلبان می خواهند با نفوذ در وزارتخانه های علوم و آموزش وپرورش ، جنبش دانشجوئی را احیا و جامعه سازی مدنی را بجای جامعه سازی اسلامی دنبال کنند .

وی خطاب به مجلس تاکید کرد: نمایندگان باید مثل زمان رای اعتماد به وزرا حساسیت خود نسبت به این وزارتخانه ها ی آینده ساز ومستعد برای بحران سازی را حفظ و اجازه ندهند افراد حاشیه ساز و ناسازگار با سیاستهای نظام در آن رخنه کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با رد فرضیه شروع دوران پسا اصولگرائی افزود :گفتمان اصولگرائی ، گفتمان انقلاب اسلامی است و حذف شدنی نیست . ممکن است چند مدتی اصولگرایان در قدرت نباشند ولی این به معنای کنار رفتن گفتمان نیست .

ترقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران اخیر سوریه گفت : حمله غرب به سوریه به ضرر سیاستهای دولت تازه کار آقای روحانی است .زیرا این حمله موضع ایران نسبت به آمریکا را خصمانه کرده و راه مذاکره و گفتگو را می بندد و منطقه را دچار یک جنگ ناخواسته خواهد کرد.

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی پیروز انتخابات را مردم و رهبری دانست و ادامه داد: نباید بعضی از شخصیتها تصور کننن میتوانند اهداف سکولاریستی یا تزهای دموکراسی خواهی غربی یا نگاه های با عینک غرب به مسائل منطقه را از درون اعتدال گرائی دنبال کنند .

ترقی حمایت حکیمانه ، رصد هوشمندانه و نقد منصفانه دولت را بهترین مشی سیاسی احزاب در قبال دولت دانست و تاکید کرد: باید به دولت فرصت داد تا در زمان مشخص شده بتواند بر مشکلات کشور غلبه کند وآرامش وثبات سیاسی و اقتصادی کشور حفظ شود . وی در پایان به سوالات حاضرین پاسخ گفت .

https://shoma-weekly.ir/B3efCh