سیاسی

اصلاح طلبان عبور از روحانی را کلید زده اند

اصلاح طلبان از مدتها قبل پروژه عبور از روحانی را کلید زده اند. تلاشهایی هم از طرف آقای روحانی برای اینکه اصلاح طلبان به سمت این پروژه حرکت نکنند، صورت می گیرد؛ مثل دیدار برادر آقای روحانی با تاجزاده. اما در مجموع اصلاح طلبان برای عبور از آقای روحانی تلاش می کنند، حال اینکه چه مقدار موفق خواهند شد، مشخص نیست
حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا در خصوص پروژه عبور اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، گفت: قطعا پروژه عبور اصلاح طلبان از روحانی اجرایی می شود، قبلا هم این مسئله را پیش بینی کرده بودیم. آقای عارف به احتمال قوی در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت خواهد کرد. اصلاح طلبان از مدتها قبل پروژه عبور از روحانی را کلید زده اند. تلاشهایی هم از طرف آقای روحانی برای اینکه اصلاح طلبان به سمت این پروژه حرکت نکنند، صورت می گیرد؛ مثل دیدار برادر آقای روحانی با تاجزاده. اما در مجموع اصلاح طلبان برای عبور از آقای روحانی تلاش می کنند، حال اینکه چه مقدار موفق خواهند شد، مشخص نیست.

ترقی در خصوص ادعای برخی از اصلاح طلبان که "پروژه عبور اصلاح طلبان از روحانی" بازی اصولگرایان است، گفت: فکر نمی کنم این موضوع به اصولگرایان ربطی داشته باشد. مشکلات اصولگرایان در بین خودشان افزایش پیدا کرده است و اختلاف نظرهایی در بین آنها بوجود آمده که رو به گسترش است، این موضوع که بخواهیم پروژه عبور از روحانی را هم به گردن اصولگرایان بیندازیم، فرافکنی است.
ترقی در خصوص احتمال حمایت برخی از جریان های اصولگرا از آقای روحانی در انتخابات96، گفت: در لیست مورد نظر اصولگرایان تعداد قابل توجهی از افراد، قابلیت بررسی برای انتخابات برای ریاست جمهوری96 را دارند. اما در حال حاضر بحث روی آقای لاریجانی به عنوان نامزد اصولگرایان است، به غیر از آقای لاریجانی هنوز شخص دیگری برای نامزدی از سوی اصولگرایان معرفی نشده است.
وی در پایان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار آریا در خصوص شانس پیروزی نامزد اصولگرایان در رقابت با آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ، گفت: آنچه که مسلم است، عملکرد آقای روحانی در مدت باقیمانده، بر انتخابات آینده تاثیر قابل توجهی دارد. با توجه به اینکه تا الان عملکرد دولت نتوانسته رضایت عامه را جلب کند، قدری تردید در رای آوری دوباره آقای روحانی وجود دارد. اما در مجموع از بین نامزدهایی که مطرح هستند، آقای روحانی درصد پیروزی و رای آوری بیشتری دارند. قطعا اصولگرایان باید نامزد خودشان را داشته باشند و روی آن کار کنند. من فکر نمی کنم غیر از آقای لاریجانی در میان اصولگرایان شخص دیگری توان رقابت با آقای روحانی را داشته باشد. از نظر من احتمال نامزدی آقایان احمدی نژاد و جلیلی در انتخابات96 ضعیف است.

https://shoma-weekly.ir/axagud