سیاسی

اصلاح طلبان دچار اختلاف شدید فکری هستند

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مطالب، تفکرات و رفتار‌های اصلاح‌طلبان مورد حمایت رسانه‌های بیگانه است. همایش اصلاح‌طلبان با هدف وحدت نبود بلکه همایش دیدگاه‌های متفاوت بود.
 اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری همایش اصلاح‌طلبان اظهار داشت: حرف‌های مطرح شده در این همایش همان حرف‌های اصلا‌ح‌طلب‌ها از ابتدا تا به حال بوده است، اینها از نظارت شورای محترم نگهبان نگران بوده و هستند و از آن به عنوان نظارت استصبابی نام می‌برند و قاعدتأ این نظارت مشخص است که نظارت استطلاعی نیست که فقط اطلاع پیدا کند و هیچ کاری نکند شورای نگهبان یک نهاد مسئول است و در قانون اساسی هم مشخص است.

وی در ادامه با بیان اینکه اختیار حرف‌ها و اظهارات اصلاح‌طلبان به پای خودشان است، گفت: اصلاح‌طلبان ما دو دسته هستند، یک بخش از اصلا‌طلبان داخل جریان اصلاح‌طلبی هستند و بخشی دیگر اصلاح‌طلبان شهروندان این کشور هستند وحقوق شهروندی دارند، جریان رایج اصلاح‌طلبی که دائمأ در حال جریان‌سازی هستند مربوط به خط امام نیست و قطعأ با آن فاصله دارند و کسانی هم که از آن حمایت می‌کنند کسانی نیستند که یاران امام باشند.

بادامچیان بیشترین حامیان این جریان را دشمن و بیگانگان دانست و تصریح کرد: ما همواره شاهد آن هستیم که مطالب و تفکرات و رفتار‌های اصلاح‌طلبان مورد حمایت رادیوهای بیگانه است مثل صدای آمریکا و ووآ و بی بی سی و… و حتی اخیراً خانم هیلاری کلینتون به صراحت گفته که ما برنامه داشتیم و در جریان ۸۸ کمک کردیم، بنابراین این جریان مباحثی را که مطرح می‌کنند مشی خاص خودشان است و با جریان خط فقاهت و خطی که ولایت تفاوت دارد، اینها باقیمانده جریانات نهضت آزادی و کارگزاران وحزب مشارکت و گروه‌های گوناگونی که در این چند سال بود هستند و البته با یکدیگراختلاف شدید فکری و اندیشه‌ای و سیاسی دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تأکید بر اینکه این همایش با هدف وحدت نبود بلکه همایش دیدگاه‌های متفاوت بود خاطر نشان کرد: در این همایش مدام از حق الناس بودن آراء مردم سخن گفتند، اینکه رأی مردم حق الناس وامانت مردم است حرفی نیست، بالاترین حافظ رأی مردم ولی امر مسلمین امام خمینی (ره)و بعد امام خامنه‌ای هستند، اصلاح طلبان به دنبال این هستند که خود را مدافع آرا مردم نشان دهند و دیگران را مقابل خود معرفی کنند، این یکی از مسائلی است که برای اصلاح طلبان همواره آسیب آورده و اتفاقاً این نمایش‌ها برای بیان مواضع و دیدگاه‌ها و شناخته شدن همه جریانات برای مردم به نظر من این فایده را دارد.

وی در خصوص مواضع دولت علیرغم اینکه از اشخاص دولتی در این همایش دعوت شده بود در قبال رفتار اصلاح‌طلبان گفت: دولت سیاست خاص خودش را دارد، در خصوص موضع دولت سخنگوی آن باید پاسخگو باشد، در این همایش خیلی‌ها شرکت نکردند و حتی ازخود اصلاح‌طلبان هم خیلی‌ها حضور نداشتند.

بادامچیان با اشاره به روند صدور پروانه برای احزاب و تشکل‌هایی که درخواست های متعددشان تأکید کرد: قانون احزاب مشخص و کاملأ روشن و شفاف است، این قانون در مجلس اول تنظیم شد، در این قانون حقوق احزاب بیشتر از هر چیزی رعایت شده است وکار به سه نماینده سه قوه واگذار کرده که دوتا را قوه قضائیه معرفی می‌کنند که طبعاً دور از حالات گوناگون چون بیشتر قوه قضائیه قوه نهادی است و دوتای آن را نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنند که نمایندگان ملت هستند.

وی ادامه داد: یک نماینده از وزارت کشور و یک نماینده نیزاز دولت بر آن نظارت می‌کنند وطبق آن قانون عمل می‌کنند ورویه‌ها را انجام می‌دهند، مثلاً فرض می‌فرمایید در قانون قبلی گفته که به سه نفر می‌شود مجوز داده شود به عنوان هیئت مؤسس ولی اینها آوردند گفتند که با سه نفر نمی‌شود یک حزب راه انداخت و حداقل باید ۱۵ نفر باشد و این رویه است و قانون نیست.

بادامچیان در پایان حضور و فعالیت برخی احزاب جدید را زیر نظر کمیسیون احزاب دانست و اظهار داشت: این احزاب با هر نامی که بیایند مجوز بگیرند مسئول واقعی‌اش همان کمیسیون احزاب است و آنها رسیدگی می‌کنند که اگر منطبق با مواضع قانونی بوده برای آنها مجوز صادر می‌شود و قطعأ آنها به این مورد که آیا این احزاب واجد شرایط قانونی هستند یا نیستند رسیدگی می‌کنند.

https://shoma-weekly.ir/kiIUlu