سیاسی

اصلاح طلبان در سیاه نمایی

روزنامه شرق یکی از پایه های مطبوعاتی اصلاح طلبی است . مشی این روزنامه سیاه نمایی و ایجاد نومیدی، یاس و منفی کردن فضای موجود است.

در روزنامه امروز 22 آبان 1401؛

*گزارشی منتشر کرده از بیانیه 227 نماینده که آن را بین تکذیب و تایید معطل می داند در حالی که در مجلس قرائت شده است. این بیانیه از قوه قضائیه خواسته با محاربین فتنه اخیر برخورد نماید.

*بخش بالای صفحه تبلیغ یک کارگردان مورد پسند اصلاح طلبان است.

*تیتر بزرگ آن کاملا منفی است: گره بر صلح پادمانی، برجام کمی دورتر؛ تروئیکای اروپایی همراه با آمریکا، در اقدامی تحکمی شورای حکام را به تقابل با ایران نزدیک تر کرد.

*درباره بودجه 1402 نوشته: دخل و خرج ناسازگار

*در سر مقاله مدل حلزونی اداره را تشریح کرده که به اعتقاد نگارنده، مدل رو به درون و بسته، با ارتباطات بیرونی محدود است و به این بهانه منفی بافی کرده است.

* در تیتر دیگری با اشاره به فصل بارش برف و باران می نویسد: وقوع سیل در 5 استان و ادعای خسارت های مالی در نبود هماهنگی می کند

*آیا فعالیت کمیسیون مشترک صیانت، قانونی است؟ جنبش من و تو ، که به سرقت رفت! دیگر تیترهای صفحه نخست شرق هستند.

این روزنامه در صفحه اول خود دو یادداشت هم منتشر کرده که هم تیتر آنها منفی گرایی است و هم محتوا؛ «الگوریتم اعتراضات» و «نارضایتی، درماندگی اجتماعی و اعتراض» عناوین این دو مطلب هستند و البته پرداختن به موضوع  تجزیه طلبی ها.

*

سرنوشت سیاه نمایی، منفی بافی و ندیده گرفتن همه رهآوردها و خوبی ها و پیشرفت ها، در تجربه های اجتماعی به سر خوردگی، انزوا، خودکشی، انتحار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ابتلاء به امراض جسمی و اجتماعی و ...... انجامیده و می انجامد.

https://shoma-weekly.ir/be8Zol