سیاسی

اصلاح طلبان: به قدرت رسیدن ما، راهکار پایان اغتشاشات

کمال الدین پیرموزذن، چهره اصلاح طلب و از نمایندگان سابق مجلس، در گفتگو با روزنامه آرمان راه حل پایان اغتشاشات و همچنین حل مشکلات کشور را حضور اصلاح طلبان در راس قدرت خواند.

پیرموذن گفته است:" در شرایط کنونی جریان اصلاحات از ژنرال‌هایی برخوردار است که بتوانند در شرایط خطیر امروز کشور موثر واقع شوند و در مسیر حل مشکلات مردم حرکت کنند... اگر قرار است اصلاحاتی صورت بگیرد باید به شکلی باشد که همه اقشار جامعه در قدرت نماینده داشته باشند تا بتوانند مطالبات آنها را پیگیری کنند. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که شاید برای اصلاحات کمی دیر شده باشد اما هنوز فرصت باقی است و می‌توان با اصلاحات دقیق و حساب شده چالش‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. برای اینکه این اتفاق رخ بدهد نیز باید فضا را باز‌تر کرد تا نخبگان واقعی وارد صحنه شوند و اجازه ندهند تندروها همچنان برای کشور هزینه ایجاد کنند"

مدعیان اصلاحات در روزهای گذشته سیاست دوگانه را در قبال اغتشاشات اتخاذ کردند، آنان در ابتدای ناآرامی‌ها ژست حمایت گونه ای را نسبت به حقوق زنان گرفتند و با این ادعا که در کشور به زنان ظلم می شود به حمایت از اغتشاشگران پرداختند، اما در ادامه، اغتشاشات به وجود آمده را ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی و در یک کلام سوء مدیریت دولت سیزدهم دانستند.

طیف یاد شده در حالی حضور اصلاح طلبان در راس قدرت را به عنوان راه حل پایان مشکلات اقتصادی و معیشتی مطرح می کند که انها 8 سال در دولت تدبیر و امید همه‌کاره بودند و عامل اصلی ناامید و ناراضی کردن مردم نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی بودند.

این گروه 8 سال کشور را معطل برجام نگه داشت و راه حل مشکلات اقتصادی را توافق با آمریکا معرفی کرد که همین فرصت‌سوزی‌ 8 ساله، باعث افزایش بیکاری، رکود ، تعطیلی کارخانه‌ها، کاهش قدرت خرید مردم و در نهایت تورم 60 درصدی در کشور شد. بنابراین می توان گفت که متهمان ردیف اول ناامید و ناراضی کردن مردم می‌کوشند که این روزهابا فرار رو به جلو، خود را از موضع اتهام خارج کرده و در جایگاه طلبکار قرار بگیرند. آنها سعی می کنند تا آشوب ها را به نفع جریان سیاسی خود مصادره کرده و از این رهگذر دستاوردی به نام ورود مجدد به عرصه قدرت داشته باشند. اعتراضات اخیر و موج سواری اصلاح طلبان بر روی احساسات مردمی نشان می‌دهد که آنان علاقه‌ای برای فهم مسئله اصلی کشور نداشته و به تنها دنبال بازگشت خود به قدرت هستند.

مدعیان اصلاحات همواره بر آن بوده‌اند که علی‌رغم در اختیار داشتن امکانات فراوان مدیریتی که در طول سالیان متمادی در دست داشته‌اند به جای پاسخگویی ژست طلبکار و اپوزیسیون بگیرند، این در حالی است که اگر آنان به وظایف خود عمل می‌کردند دیگر امروز مشکلات معیشنی تا به این حد وجود نداشت که بقول این افراد موجب اعتراضات و اغتشاشات شود.

این جماعت بجای اینکه در جایگاه طلبکار بنشینند بایستی پاسخگوی عملکرد خود در 8 سال گذشته باشند و اگر امروز در کشور مشکلی وجود دارد که در آن شکی نیست به جای فرافکنی بگویند در مجلس و دولت با امکانات در اختیار چه کرده اند؟

https://shoma-weekly.ir/iftQCc