سیاسی

اصلاح‌طلبان به جای بال وبال نظام هستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برنامه‌های انتخاباتی و شاخصه‌های رئیس‌جمهور آتی بعد از نهایی شدن به جامعتین ارائه می‌شود و پس از اعلام موافقت آنان، موتلفه مصادیق را مورد بررسی قرار خواهد داد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برنامه‌های انتخاباتی و شاخصه‌های رئیس‌جمهور آتی بعد از نهایی شدن به جامعتین ارائه می‌شود و پس از اعلام موافقت آنان، موتلفه مصادیق را مورد بررسی قرار خواهد داد.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات اخیر عارف مبنی براینکه جریان انحرافی را بخشی از اصولگرایان درست کرده‌اند تا مشکلات را به دوش دیگری بیندازند، اظهار داشت: حلقه انحرافی طیفی است که از درون دولت شکل گرفت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جریان انحرافی از مجموعه اصولگرایی بوجود نیامده است، ادامه داد: جریان انحرافی بر مبنای ارتباط عاطفی با دولت و نه براساس مجموعه فکری و تشکیلاتی اصولگرایان بروز و ظهور پیدا کرد.

*حساسیت اصولگرایان نسبت به هرگونه انحراف از گفتمان اصولگرایی
وی تاکید کرد: به محض شکل‌گیری این جریان، اصولگرایان با آن برخورد کردند و شدت حمله شخصیت‌های مختلف اصولگرا به تفکر و اندیشه انحرافی حاکی از حساسیت آنان نسبت به هرگونه انحراف از مسیر و گفتمان اصولگرایی است.
ترقی در ادامه با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح و چهره‌های مختلف اصولگرا نسبت به تفکر انحرافی اعلام خطر کردند، ادامه داد: یکی از دلایل ایجاد فاصله میان اصولگرایان و احمدی‌نژاد جریان انحرافی بود و اصولگرایان به قیمت جدا‌شدن از احمدی نژاد و حتی نادیده گرفتن تلاش و فعالیت‌های دولت‌های نهم و دهم، با جریان انحرافی برخورد کردند بنابراین نسبت دادن جریان انحرافی به اصولگرایان تحلیلی مغرضانه است.

*جریان‌های انحرافی در دولت‌های گذشته نیز وجود داشت
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: جریان انحرافی مشکلاتی را برای دولت بوجود آورده و اینگونه حوادث در دولت‌های قبلی هم رخ داده است و عواملی در دولت‌های قبلی هم دچار افراط و تفریط شدند.
ترقی گفت: در دولت‌های گذشته، جریان‌های حامی دولت حاضر به نقد و افشاگری نسبت به جریان افراطی و یا منحرف از مسیر نشدند اما در این دولت، اصولگرایان پیشگام برخورد با این جریان شدند.

*جریان انحرافی زیر ذره بین شورای نگهبان است
وی درباره فعالیت‌های انتخاباتی جریان انحرافی، گفت: این جریان زیر ذره‌بین شورای نگهبان است و عناصر مطرح  آن مختصات و ویژگی‌های ریاست جمهوری را ندارند.
رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی، افزود: این نوع افراد به صورت طبیعی نمی‌توانند در عرصه حضور پیدا کنند، جز با حکم حکومتی.
 ترقی درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب موتلفه گفت: شاخصه‌های رئیس‌جمهوری آینده در حزب موتلفه در حال تدوین است و مصداق‌ها نیز فعلا کاندیداهای مطرح و احتمالی جریان اصولگرایی هستند.

*برنامه انتخاباتی موتلفه به جامعتین ارائه می‌شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه براساس شاخصه‌های تدوین شده مصادیق را مورد بررسی قرار می‌دهیم، خاطر نشان کرد: برنامه‌های انتخاباتی و شاخصه‌های رئیس‌جمهور آتی بعد از نهایی شدن به جامعتین ارائه می‌شود و پس از اعلام موافقت آنان موتلفه مصادیق را مورد بررسی قرار خواهد داد.

https://shoma-weekly.ir/2kVDLP