سیاسی

اسکندری تشریح کرد:ضرورت تحقق دولت اسلامی در برنامه نامزدها

اغلب مشکلات امروز کشور ناشی از تردیدهای گذشته و حال ما در تحقق مفهوم «دولت اسلامی» است. با این اوصاف به نظر می رسد ضرورت داشته باشد شاخصهای اصلی دولت اسلامی در انتخابات اخیر توسط نامزدها مورد تبیین قرار بگیرد و این مسئله ربطی به اصلاح طلبی یا اصولگرایی نامزدها ندارد چرا که در دولت اسلامی اصولگرایی اصلاح طلبانه و اصلاح طلبی اصولگرایانه در هم تنیده هستند.
صالح اسکندری معتقد است: اولویتهای سیاستگذاری دولت آینده طبعاً محصول تضارب آرا و برنامه ها و شعارهایی است که نامزدها در انتخابات مطرح می کنند. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: شوربختانه محصول این تضارب آرا یک واقعیت تلخ است و آن اینکه تاکنون هیچ یک از نامزدهای انتخابات  آرمان تحقق دولت اسلامی را در شعارها و برنامه های خود مطرح نکرده اند.

 وی ادامه داد: هر چند در تقسیم بندی های متداول در گونه شناسی رژیمهای سیاسی، دولت اسلامی هنوز جایگاه درخور توجهی پیدا نکرده و بیشتر شبیه یک آرمان نظری است اما عموم مسلمانان و بخصوص ملت انقلابی ایران معتقدند که مفهوم دولت اسلامی یک ما به ازای عینی و واقعی دارد که در هر عصر و مکان به فراخور مقتضیات امکان حدوث و تکامل دارد.

اسکندری تصریح کرد: اغلب مشکلات امروز کشور ناشی از تردیدهای گذشته و حال ما در تحقق مفهوم «دولت اسلامی» است. با این اوصاف به نظر می رسد ضرورت داشته باشد شاخصهای اصلی دولت اسلامی در انتخابات اخیر توسط نامزدها مورد تبیین قرار بگیرد و این مسئله ربطی به اصلاح طلبی یا اصولگرایی نامزدها ندارد چرا که در دولت اسلامی اصولگرایی اصلاح طلبانه و اصلاح طلبی اصولگرایانه در هم تنیده هستند.

 

https://shoma-weekly.ir/jZgaSX