بین الملل

اسلام فراگیر شده در اروپای 2050 باید اسلام ناب باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به جوانان ایرانی توصیه کرد که از طریق توانایی‌ها و دسترسی‌هایی که دارند برای رساندن پیام رهبر انقلاب به خارج از کشور استفاده کنند.
«حسن لاسجردی» استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفتگو با ایران اسلامی، در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ابلاغ پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در مجموع دو کانال برای ارسال این پیام فعال شده اند؛ یک کانال رسمی و دیگری کانال غیر رسمی. کانال رسمی، مجموعه سازمان‌ها و نهادهایی هستند که به نوعی در قبال این پیام خود را مسئول دانسته و تلاش کردند این نامه را به سایر ملل و کانون‌های مورد توجه برسانند.

وی افزود: کانال‌های غیر رسمی، کانون‌های دانشجویی، ایرانیان خارج از کشور و یا جوانانی هستند که بر اساس عشق و علاقه تلاش می‌کنند که دیگران را هم در معرض این نامه قرار دهند. چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و چه از طرق دیگر؛ مثلا در آلمان اقدام به تبلیغات شهری کرده‌اند.

لاسجردی با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب نشان داد که می‌توان فضای شکل گرفته در غرب علیه اسلام و اسلام هراسی را شکست، افزود: مهم تر از همه مباحثی است که در خود این نامه مطرح شده و در آن جوانان غرب، به فهمیدن اسلام از درون اسلام و عدم مراجعه به قرائت و پیمایش های غربی توصیه می‌شوند. دعوتی که رهبر معظم انقلاب انجام دادند، دعوت به فطرت و سرشت انسانی بود.

وی در ادامه گفت: امروز موضوع گسترش اسلام در اروپا بسیار جدی است به طوری که براساس آمار و ارقامی که ارائه می شود، اسلام می‌تواند تا سال 2050 در اروپا فراگیر شود.

جوانان ایرانی چگونه می‌توانند کمک کنند؟

این کارشناس بین الملل درباره ایفای نقش جوانان ایرانی در انتشار این پیام گفت: به طور حتم کلیه جوانان دارای توانایی‌ها و وسایل ارتباطی خاص خودشان هستند. من فکر می‌کنم ابتدا می‌بایست هرکسی از طریق توانایی‌ها و دسترسی‌هایی که دارد از این فرصت استفاده کند.

وی افزود: نکته دیگر ایجاد ارتباط با مراکز تجمع جوانان در اروپاست که در کلوب‌ها و کالج هایی که جوانان حضور دارند، می‌توانند این ارتباط را برقرار کنند؛ به نظر می‌رسد این کانون‌ها بسیار موثر هستند.

لاسجردی ادامه داد: همچنین می‌توانیم با تولید محتوا از طریق سایت‌های جهانی یا مراکز مطالعاتی، پژوهشی و اطلاع رسانی، در خارج از کشور نقش آفرینی کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از شبکه ‌های اجتماعی در این خصوص، عنوان کرد: برای کسانی که در این فضا وارد می شوند بسیار مهم است که دقت کنند مبانی ناب اسلامی را به صحنه تبادل نظر بیاورند و از بیان بعضی اوهام و خیالات و شنیده‌هایی که در جوامع اسلامی مطرح شده است، پرهیز کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جوانان مباحثی که مطرح می‌کنند را با اسلام شناسان درمیان گذاشته تا از هر نوع تخیل بافی و بداهه گویی جلوگیری شود تا آنچه بدست جوانان اروپایی می رسد موضوعات ناب و برخاسته از واقعیت دین اسلام باشد.

https://shoma-weekly.ir/g5m7dr