سیاسی

اسلام برای تجارت بن‌بست ندارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در جریان این بازدید با بیان اهمیت اقتصاد اسلامی و تأکید بر تجارت سالم اسلامی و تجارت بدون ربا گفت: پرداخت اصل سرمایه به سرمایه‌گذار مهم است و مشارکت در سود نیز از اهمیت برخوردار است و باید مطابق اصول اقتصاد بدون ربا رفتار کرد تا کسب و روزی برکت پیدا کند. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اسلام برای تجارت بن‌بست ندارد و بسیاری از مشکلات قابل‌حل است.
دکتر اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نمایشگاه اینوتکس بهعنوان یک رویداد منحصر به فرد در زیستبوم نوآوری و فناوری در پارک علم و فناوری پردیس بازدید کرد و در این بازدید چندساعته شرکتهای نوآور و دانشبنیان به بیان طرحها و برنامههای عملیاتی خود پرداختند.

اسلام برای تجارت بنبست ندارد

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، بادامچیان در جریان این بازدید با بیان اهمیت اقتصاد اسلامی و تأکید بر تجارت سالم اسلامی و تجارت بدون ربا گفت: پرداخت اصل سرمایه به سرمایهگذار مهم است و مشارکت در سود نیز از اهمیت برخوردار است و باید مطابق اصول اقتصاد بدون ربا رفتار کرد تا کسب و روزی برکت پیدا کند. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اسلام برای تجارت بنبست ندارد و بسیاری از مشکلات قابلحل است.

فعالیت شما را ستایش میکنم

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ضمن بیان این مهم که بعد از پایان جنگ تحمیلی به برخی از دوستان تأکید بر سر پل شدن اقتصاد ایران در دنیا داشته، گفت: من در آن دوران تأکید کردم که چرا باید جمهوری اسلامی در بوسنی نبرد کند اما بهره اقتصادی آن را بنیادهای صهیونیستی ببرند و بچههای خوب ما این بهره را نبرند؟ این موضوع نیاز به فعالیت در آن منطقه و ایجاد کالای عنوان دار با موازین اسلامی دارد. دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در جریان این بازدید به رشد علمی و دانشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: امروز با مشاهده شما و مقایسه آن با دوران پیش از انقلاب بسیار شاد هستم و خستگی آن شکنجههای مهیب دوران شاه و مبارزه از تن به در شد. وی همچنین تاکید کرد: اکنون که در گام دوم انقلاب هستیم باید تمدن نوین اسلامی، جامعه نمونه اسلامی و دولت کریمه اسلامی را بنا کنیم. بادامچیان حفظ غیرت ملی را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: حضور ایرانیها در کشورهای دیگر سبب تسری فرهنگ ما شده است، ما در حال رشد گستردهای هستیم که باید خود را با آن منطبق کنیم. وی تاکید کرد: همه باید به دنبال سازندگی کشور باشند و به نقطه افتخار برسیم.

غرب الگوی مناسبی نیست

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در این مسیر باید ببینیم الگوی ما کیست؟ الگوی چپ کمونیستی مانع پیشرفت و رشد است؛ زیرا چپ غربی و کمونیستی و سوسیالیستی سلطه داشته و باید دراینباره مراقب بود، اگر الگوی ما متمایل به غرب باشد که متأسفانه هنوز در این بخش گرفتار هستیم، نظام سرمایهداری نظام ستمکارانه و ظالمانه است و نمیتوانیم در کشور امام زمان طرفدار ظلم باشیم، غرب منهای معنویت است و این الگوی غیر وحیانی نامناسب است، اگر بخواهیم به نقطه افتخارآمیز برسیم باید به این نکته توجه کنیم.

باید از شاه سالاری پرهیز کرد

بادامچیان مهمترین نکته را عدم دولتی سازی فعالیتها دانست و گفت: خطر تمرکز سرمایهداری دیگر تهدیدی است که باید مراقب آن بود که در غیر این صورت بهجای حاکمیت مردم، حاکمیت سرمایه جایگزین میشود و پارک های علم و فناوری نیز باید در این زمینه مراقب باشند که هم مردمی بمانند و هم گرفتار تفکر سرمایه داری نشوند.

باید همراستا با نوآوری و حوزه دانشبنیان پیش برویم

بادامچیان در ادامه با اشاره به پویایی فقه اسلامی تاکید کرد: بر اساس توصیه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) باید آیندهنگر باشیم و لازمه ی این امر توجه به نوآوری های علمی است.

وی تصریح کرد: فعالیت دانش بنیان بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب عامل موفقیت امروز و فردای ما است.

https://shoma-weekly.ir/4Rzwxa