سیاسی

اسدالله عسگراولادی: اگر در تولید سرمایه گذاری نشود، واردات کمر آن را به زمین می زند

اسدالله عسگراولادی در مورد مهمترین اولویتهای اقتصادی دولت یازدهم گفت: من از دولت آقای روحانی توقع دارم که به سه دغدغه پاسخ دهد؛ اول اینکه باید فکری به حال اشتغال جوانان کرد. نسل جوان از بیکاری است که دچار انحراف می‌شود، اشتغال الان بزرگ‌ترین مشکل است

اسدالله عسگراولادی در مورد مهمترین اولویتهای اقتصادی دولت یازدهم گفت:  من از دولت آقای روحانی توقع دارم که به  سه دغدغه پاسخ دهد؛ اول اینکه باید فکری به حال اشتغال جوانان کرد. نسل جوان از بیکاری است که دچار انحراف می‌شود، اشتغال الان بزرگ‌ترین مشکل است، برای مدیریت 20 میلیون نفر بیکار جوان باید حداقل سالانه 800 هزار شغل ایجاد شود تا حداقل نیمی از جمعیت بالای بیست ساله که هر سال وارد بازار کار می‌شوند، شغل داشته باشند. 40 میلیون نفر از جمعیت ما زیر 32 سال هستند و این یعنی سالانه 5/1 میلیون نفر جویای کار وارد بازار کار می‌شوند و دولت باید فکری برای آنها بکند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: دومین دغدغه مهم، مساله گرانی و معیشت است، مساله تورم بسیار مهم است، الان کسی که زیر 600 تا 700 هزار تومان در ماه درآمد داشته باشد، حتی نمی‌تواند یک خانه برای خودش اجاره کند، گرانی هم حاصل تورم است و اگر یکی مدیریت شود دیگری هم حل می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: از طرف دیگر باید فکری به حال تولید کرد، تولید ما به سرمایه‌گذاری نیاز دارد. اگر این سرمایه‌گذاری انجام نشود، تمام سرمایه‌ها صرف واردات می‌شود و این واردات کمر تولید را به زمین خواهد زد.

https://shoma-weekly.ir/K2iF6M