سیاسی

اسدالله بادامچیان: می خواهند با طرح مشایی برایش موقعیت ایجاد کنند

اسدالله بادامچیان نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه سفر به گیلان به خبرنگار نداآنلاین در خصوص ویژگی های رئیس جمهور ایده ال برای نظام اسلامی گفت: ما یک شرایطی داریم در قانون اساسی و در اصل ۱۱۵ که این ها تصریح است، یکی از این اصل ها رجل مذهبی و سیاسی بودن است و امروز اینهایی که مطرح هستند بعضا به معنای رجل بودن یعنی یک شخصیت برجسته نیستند حالا یک موقع شورای نگهبان فردی را به مصلحت یامدارا تایید می کند.
اسدالله بادامچیان نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه سفر به گیلان به خبرنگار نداآنلاین  در خصوص ویژگی های رئیس جمهور ایده ال برای نظام اسلامی گفت: ما یک شرایطی داریم در قانون اساسی و در اصل ۱۱۵ که این ها تصریح است، یکی از این اصل ها رجل مذهبی و سیاسی بودن است و امروز اینهایی که مطرح هستند بعضا به معنای رجل بودن یعنی یک شخصیت برجسته نیستند حالا یک موقع شورای نگهبان فردی را به مصلحت یامدارا تایید می کند.
وی افزود: نگهداری از امانتی که از سوی ملت به او سپرده شده است از ویژگی های یک رئیس جمهور است یعنی خودکامگی ممنوع و اینکه رئیس جمهور بخواهد قدرت را در خودش و تیمش محفوظ بماند ممنوع است.
ما باید طبق موازین اسلامی باید اصلح را انتخاب کنیم و رای بدهیم، از آن مهمتر اینکه فرد هم باید خودش ببینید اصلح است یا نه، باید دید صالح برتر چه کیست؟ باید موقعیت زمانی را سنجید، در شرایط فعلی دنیا، شرایط بیداری اسلامی کشورهای منطقه و بیداری انسانی در غرب، شرایط اقتصادی کشور باید دید چه کسی می تواند امانت الهی را به دوش بگیرد.
اگر اصلح غیر از حزب موتلفه بود، وظیفه الهی است که به او رای بدهیم
عضو شورای مرکزی موتلفه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا حزب موتلفه کسی را معرفی برای نامزدی ریاست جمهوری خواهد کرد گفت: باید ببینیم کسی در حزب موتلفه بویژگی های مدنظر هست یا نه، بعد از تایید شورای نگهبان موتلفه می بیند در بین آن چند نفر چه کسی اصلح است، اگر اصلح غیر از حزب موتلفه بود، وظیفه الهی و اسلامی است که برود به آن اصلح رای بدهد، اینجا تعصبات حزبی در اسلام راه ندارد. قطعا حزب موتلفه در جمع اصولگرایان رایزنی خواهد کرد.

حامیان فتنه مانند خاتمی حق شرکت در انتخابات ندارد
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اصلاح طلبان در انتخابات به ویژ محمد خاتمی اظهار نمود: در رابطه با اصلاح طلبان به نظر بنده الان شانسی برای موفقیت ندارند. اینها ۸سال بر سرکار بودند و مردم دیدند خلاف آن حرف هایی که زده اند عمل می کردند و ازطرفی غربی ها استقبال از اینها نمودند.
الان این ها چندین گروه هستند یک گروه که موسوی خوئینی هاست که می گوید باید از ما عذرخواهی کنند! آقای میرحسین موسوی باید بیاید، موسوی که راس فتنه است و هر روز اعلامیه علیه نظام می دهد. لابد براساس اصل ۱۲۱قانون اساسی سوگند هم بخورد!! همین موسوی خوئینی ها رجوی را رد صلاحیت کرد چون به قانون اساسی رای نداده بود، حالا می گوید میرحسین بیاید؟
یک گروه مانند تاج زاده که از داخل زندان نامه می نویسد و در نهایت آزادی می گوید آزادی نیست، یک گروه دیگر مانند خاتمی می گوید که ما اشتباه کردیم و برگزدیم با نظام کار بکنیم البته با دیدهای اصلاح طلبانه خودشان یک گروه دیگری هستند که می گوییم اساسا شرکت نکنیم و شرکت ما باعث می شود حرف های قبلی ما عوض شود به نفع نظام است، یک گروه دیگر می گویند شانسی برای موفقیت نداریم و … به هر روی حامیان فتنه مانند خاتمی حق شرکت در انتخابات ندارند و باید با فتنه مرزبندی کنند.

مشایی را آنقدر دارای موقعیت نمی بینم
دکتر بادامچیان در خصوص جریان انحرافی افزود: در مورد مسئله مشایی کسی است که در دفتر رئیس جمهور بوده و اینقدر دارای موقعیت نمی بینیم و اساسا یکی از بحث ها این است که اینهایی که موضوع مشایی را مطرح می کنند می خواهند برایش موقعیتی فراهم کنند. متاسفانه این جریان در دولت دوم احمدی نژاد نمود ویژه ای پیدا کرد و بالاترین ضربه را همین جریان به احمدی نژاد زد. جریان فتنه و انحراف به نظر من در انتخابات هم خوانی خواهند داشت و برخوردهایشان باهم برخورد اساسی و اصولی نیست.
هاشمی با عوامل فتنه ارتباط ندارد
نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص طرح وحدت ملی هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی یک فردی است در کشور که حق دارد در مسائل انتخابات نظر بدهد وحدت ملی بگوید. به نظر بنده بحثی نیست که برخورد کنیم اینکه بگوییم برای تطهیر عوامل فتنه است، نخیر مسلما آقای هاشمی با عوامل فتنه ارتباطی ندارد البته خودش عقاید خاص خودش را دارد.

https://shoma-weekly.ir/K4mPMI