سیاسی

استقلال بانک مرکزی به مهار تورم کمک می‌کند

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:استقلال بانک مرکزی و رها شدن از زیر یوغ دولت است که به مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی کمک می‌کند
رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:استقلال بانک مرکزی و رها شدن از زیر یوغ دولت است که به مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی کمک می‌کند

سیدمصطفی میرسلیم رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم گفت:مقام معظم رهبری در بیانیۀ گام دوم خود مطالب بسیار ارزشمندی را مطرح کرده‌اند که مفاد آن باید خط‌مشی اقدام باشد. از نظر اسناد بالادستی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با 24 بندی که دارد واقعاً چاره‌گشاست اما نباید در حد تشکیل جلسه و صدور بخشنامه و برگزاری همایش و بحث‌های نظری متوقف بماند.

وی ادامه داد: دولت به‌ویژه باید به کوچک‌سازی واقعی خود بپردازد: همه دولت‌ها شعار کوچک‌سازی و چابک‌سازی را مطرح کرده‌اند ولی در اجرا گستردگی تصدی‌گری چندان کاهش نیافته و صرفاً شکل وابستگی به دولت تغییر پیدا کرده؛ بودجه سالیانه به‌جای اداره کشور عمدتاً صرف اداره خود دولت می‌شود.

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: استقلال بانک مرکزی و رها شدن از زیر یوغ دولت است که به مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی کمک می‌کند و نکتۀ آخری که در این‌جا باید یادآوری کنم این است که در شرایط کنونی که ما را درگیر جنگ اقتصادی و هجوم بی‌امان فرهنگی کرده‌اند، برنامۀ ششم توسعه را باید اصلاح کرد و خصوصاً مراقبت نمود که در کشاکش اضطرارها و محدودیت‌ها، کیان فرهنگی و محیط زیست کشور فدا نشود؛ این ابعاد پیچیده و چندگانه نشان می‌دهد که دولت باید حتماً و بدون فوت وقت، از متخصصان مؤمن و سالم و دانا و باتجربه و فداکار و شجاع استفاده کند. ترکیب کنونی دولت با وضع مطلوب و مناسب شرایط کنونی فاصله دارد.

https://shoma-weekly.ir/pOVDGo