سیاسی

استعمارگری با گوشت و خون مقامات آمریکایی عجین است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت:روحیه استعمارگری در وجود مقامات آمریکایی از گذشته تاکنون وجود داشته و در گوشت و خون آنان عجین گشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با تأکید بر حضور باشکوه در کنگره بین‌المللی اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین فقط روزی از روزهای سال نیست، بلکه آیینه‌ای است در برابر چشمان میلیون‌ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرّم نقش می‌بندد.

وی گفت: اربعین حسینی، روز باشکوهی است که از خون حسین (ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ بنابراین ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) هرساله با شور و بصیرت و عشق به اباعبدالله (ع) با کمترین امکانات لازم حضور باشکوهی دارند.

امام‌جمعه کازرون به چهارم آبان ماه سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: روحیه استعمارگری در وجود مقامات آمریکایی از گذشته تاکنون وجود داشته و در گوشت و خون آنان عجین گشته است.

خرسند تصریح کرد: همواره مقامات آمریکایی به دنبال تغییر رژیم در ایران بوده‌اند از رؤسای پیشین تا به امروز همگی هدفشان سرنگونی و تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی بابیان اینکه رؤسای جمهوری پیشین آمریکا یک‌به‌یک آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی را به گور برده‌اند گفت: رؤسای فعلی هم این آرزو را دیر یا زود به گور خواهند برد.

امام‌جمعه کازرون گفت: با یاری خدا و درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امروز جمهوری اسلامی قوی‌تر از هرزمانی است و به مبارزه خود علیه ظالمان ادامه خواهد داد.

خرسند بابیان اینکه جمهوری اسلامی بدون اجازه دولتی در امور داخلی کشوری دخالتی ندارد تصریح کرد: با درخواست دولت عراق به قضیه کردستان و کرکوک ورود پیدا کرد و غائله و فتنه‌گری دشمنان در آن منطقه را خواباند.

وی افزود: چنانچه جمهوری اسلامی جلو داعش را نمی‌گرفت امروز بسیاری از پایتخت‌های کشورهای عربی در اشغال و تصرف داعش بود.

امام‌جمعه کازرون گفت: آمریکا رژیمی مثل رژیم گذشته ایران را می‌خواهد که بتواند قانونی مانند کاپیتولاسیون را به تصویب برساند.

خرسند تصریح کرد: مذاکره آمریکا فقط برای نابودی جمهوری اسلامی است و بر همین اساس مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را بی‌فایده می‌دانند.

وی ادامه داد: به همت جوانان حزب‌اللهی در مسائل دفاعی و نظامی قوی هستیم، اما در مسائل اقتصادی لنگ می‌زنیم که در این راستا تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی و تکیه‌ بر داشته‌های درون است.

امام‌جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به بحث پروژه تونل محرم کازرون و متوقف شدن این پروژه مهم اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته عملیات اجرایی این پروژه مهم و خواسته به‌حق مردم کازرون آغاز شد که مورد بازدید چند وزیر راه هم هرساله قرار گرفته، اما در خروجی این بازدیدها و وعده وعیدها تاکنون چیزی عاید مردم کازرون نشده است.

خرسند تصریح کرد: این پروژه همواره از دولت گذشته تاکنون مورد کم‌لطفی مسئولان قرار گرفته و هیچ انگیزه قوی برای پیگیری این پروژه در مسئولان استانی وجود ندارد.

وی گفت: ادامه نیافتن این پروژه را به بهانه کم‌پولی تعبیر می‌کنند، حال سؤال اینجاست که چرا پروژه‌های دیگر فعال هستند و فقط دلیل اجرای کُند این پروژه را بی‌پولی می‌گذارید.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: در سال گذشته این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار داشته که متأسفانه ریالی برای آن اختصاص نیافته است.

خرسند در پایان افزود: به مطالبه‌گری در رابطه با این پروژه مهم که خواسته عمومی مردم این شهرستان است تا حصول نتیجه ادامه خواهم داد.

https://shoma-weekly.ir/h13Uq2