سیاسی

از کابینه مسن نمی‌توان انتظار سعه صدر داشت/ باید مدارا کنیم تا دولت از این حالت احساسی عبور کند

اظهارات رئیس جمهور دنباله رو همان صحبت های اخیر اطرافیان رئیس جمهور علیه نمایندگان مجلس است.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با «نسیم» با توجه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر بی سواد خواندن منتقدان خود گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور حاکی از قدری کم تحملی نسبت به نقدهایی بود که در رابطه با توافقنامه ژنو از سوی برخی افراد و نخبگان مطرح شد؛ طبیعتأ اگر مسئولین کشور بخواهند نقد منصفانه جریان‌های مختلف را با اتهام بی‌سوادی تخریب کنند این رفتار اصلأ زیبنده و برازنده نیست.

وی ادامه داد: صعه صدر مسؤلین ایجاب می‌کند که پاسخی منطقی به انتقادها بدهند؛ این نوع برخورد با شعار نقدپذیری تعارض دارد، امیدواریم فرصتی برای منتقدین حتی در صداو سیما ایجاد شود تا نظرات مخالفین مطرح شود و از سوی دولت هم پاسخ منطقی دریافت کنند.

ترقی با اشاره به اظهارات اخیر نزدیکان دولت و انتقاد آنها به نمایندگان مجلس، گفت: اظهارات امروز رئیس‌جمهور دنباله رو همان صحبت‌های قبل طرافیان رئیس‌جمهور علیه نمایندگان مجلس است، البته این یکی از ایرادات بالا بودن میانگین سنی کابینه است؛ وقتی کابینه مسن است نمی‌توان انتظار داشت که از صعه صدر برخوردار باشد.

حمیدرضا ترقی در پایان خاطر نشان کرد : مطبوعات و رسانه‌ها باید مقداری مدارا کنند تا دولت از این حالت احساسی عبور کند و بتواند بر امور خود مسلط باشد.

https://shoma-weekly.ir/9zQYpo