سیاسی

از فراماسونری تا دوقلوی موسوی، تاج‌زاده

انتشار متنی منتسب به میر حسین موسوی واکنشهای متفاوتی در فضای رسانه‌ای و مجازی را رقم زد .

برخی آنرا بیانیه جدید موسوی دانستند در حالیکه بررسی ها نشان میدهد آنچه منتشر شده مقدمه وی بر کتابی است که قرار است به زبان عربی منتشر شود و مربوط به جمع آوری بیانیه های جنبش موسوم به سبز پس از سال 88 است. محتوای آنچه توسط میر حسین موسوی نوشته شده چیزی افزون بر مواضع قبلی او در بر ندارد .
چه بسا حمله او به سیاستهای ایران در سوریه که در بیان حمله به یکی از سرداران شهید مدافع حرم شکل گرفته برای برخی جدید جلوه کرده باشد . یا پرداختن به یک شایعه درباره رهبری نظام اسلامی و موروثی کردن رهبری .

بر اساس آنچه از متن بر می‌آید نوشته موسوی مربوط به بیش از یکسال قبل است . و اینکه چرا در این ایام منتشر می شود سوالی است که هنوز به آن پاسخ داده نشده است .

عراقچی:

سرداران و سربازانی که در نبرد با داعش فدا شدند مایه افتخار هستند

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: سرداران و سربازانی که در نبرد با داعش جان خود را فدای امنیت ایران کردند، مایه افتخار هستند.

سید عباس عراقچی در توییتی نوشت: «سیاست های منطقه‌ای ایران در دو عرصه میدان و دیپلماسی، امنیت، عزت و اقتدار برای کشور به ارمغان آورده است. سرداران و سربازانی که در نبرد با جنایتکاران داعش جان خود را فدای امنیت ایران کرده‌اند تا ابد مایه افتخار هستند


*****

موسوی یا تاج زاده ؟

فرید مدرسی فعال رسانه‌ای اصلاح طلب در این باره نوشت:

-
مخالفت با بیداری اسلامی و دفاع از بهار عربی در نوشتار اخیر موسوی، نشان از گذر ایدئولوژیِ منطقه‌ایِ دو رهبر جمهوریِ اسلامی است .
-
میرحسین موسوی با پیشینه عمیق دهه‌شصت، گفتمان، ساختار و استراتژی‌های حاکمیت را هدف قرار می‌دهد.
ـ ‏اظهارات اخیرمیرحسین‌موسوی، تکرار مو به موی سخنانمصطفی‌تاج‌زاده بود؛ دوقلویی که قابل تشخیص نیست موسوی، تاج‌زاده شده یا تاج‌زاده موسوی


*****

ادعای بی سند

دکتر عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه همشهری نوشت :

مدعای موروثی کردن رهبری از سوی موسوی بدون سند،برهان و حجت، دوقلوی همان اتهام تقلب است این دو یک سرمنشأ دارد.او اکنون مانند قمار بازی است که حتی امکان باخت دیگر هم ندارد متن او نقد نیست بلکه اثبات وجود دوقلوی تاجزاده در غیاب اوست.با این متن در صدد پر کردن خلا او است.

*****


آقای خاتمی چرا سکوت؟

پرویز امینی نیز با خطاب قرار دادن سید محمد خاتمی نوشت:

آقای خاتمی! تا کی می خواهید با سکوت و بی نظری، نفرت پراکنی او را تایید کنید؟

ـ آنچه این جاهل در این آخرین اظهارات خود گفته است، تضییع حق و لکه‌دار کردن شرافت، پاک‌ترین و شریف‌ترین فرزندان این آب و خاک یعنی شهدای مدافع حرم و از جمله شهید بزرگوار شهید همدانی است.

ـ عنوان مدافع حرم، ابتکار شهید سلیمانی برای حماسه آفرینی این مدافعان حسینی و زینبی و فاتحان امنیت ایران در برابر دیوی چون داعش است که این بدسرشت آن را نیز واژگون و مطابق میل صهیونیست‌ها و دیگر آدم‌کش‌های جهانی معنی کرده است.
هر جا سکوت کردید، هرجا بی عملی نشان دادید، بس است. یک بار هم شده این کلیشه عافیت طلبی و سکوت در هنگام لازم را بشکنید.

*****

موسوی و نقاب‌های برداشته

کبری آسوپار نیز در روزنامه‌ی جوان نوشت :

حسین همدانی بهانه است، آنچنان که انتخابات بهانه بود و ولایت فقیه نشانه بود. اکنون هم نشانه، «محور مقاومت» است که اگر مقابل تروریسم تکفیری پیروز شد –که شد- مقابل تروریسم صهیونیستی-آمریکایی هم می‌تواند پیروز شود و حال به هر نحوی باید متوقفش کرد. موسوی هم در این مسیر، دیکته‌های غرب را نشخوار می‌کند.

*****


دور از مردمید

محمّدجواد اخوان مدیر مسئول روزنامه جوان هم نوشت: این بیانیه نفرت‌انگیز نشان می‌دهد امضا کننده و نویسندگانش چقدر از مردم دورند. وگرنه مردم در بدرقه حاج قاسم نشان داده‌اند که تا چه حد برای مدافعان حرم احترام قائلند.


******

رمز آشوب

سید یاسر جبرائیلی نوشت:

بیانیه میرحسین موسوی یک بار دیگر ثابت کرد تقلب اسم رمز آشوب بود... ثابت کرد انتخابات بهانه بود، اصل نظام نشانه بود... ثابت کرد فتنه ۸۸ شورش علیه اسلام سیاسی بود و اگر جمهور مردم در نهم دیماه پوزه دیکتاتوری را به خاک نمی‌مالیدند، ارتجاع با تغلب به صحنه حاکمیت باز می‌گشت...

******

شباهت دو متن

اما جالب ترین واکنش نسبت به این بیانیه تشابه های محتوایی آن با بیانیه چندی قبل فرزند شاه مخلوع بود.

حبیب ترکاشوند کارشناس رسانه در این باره در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: به کلمات دو متن رضا پهلوی و میرحسین موسوی دقت کنید. آیا شباهت این دو متن اتفاقی است؟

رأفت اسلامی، امر را بر فسیل‌های سیاسی مشتبه کرده است

سیدمحسن دهنوی؛ نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی در واکنش به بیانیه موسوی نوشت:

رافت اسلامی و اضمحلال عقل، امر را بر فسیل‌های سیاسی مشتبه کرده تا به خود جرئت اهانت به خون پاک‌ترین شهدا را بدهند.

این خاصیت نمک‌نشناسان است که جانفشانی‌های اسطوره‌های وطن را تمسخر می‌کنند. محاکمه علنی و رسیدگی به خیانت‌های سران فتنه، کم‌ترین پاسخ به یاوه‌گویی‌های اوست.

سرکرده فتنه‌‌گران در ایام سوگواری امام حسین (ع) در جبهه یزید ایستاده

همچنین مجتبی رضاخواه؛ نماینده مردم تهران در توئیتی نوشت:

همزمان با حمله وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم فلسطین، سرکرده فتنه‌‌گران سال ٨٨ ناراحتی خود را از کسانی که داعش را زمین‌گیر کردند، نشان داده!
لجاجت و بلاهت، ایشان را به جایی رسانده که در ایام سوگواری مردم ایران برای امام حسین علیه‌السلام، در جبهه یزید ایستاد.

سلیمانی‌ و همدانی‌ها مانع بسیاری از اشغالگری‌ها شده‌اند

ابراهیم رضایی؛ نماینده دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در فضای مجازی نوشت:
وسلی کلارک، فرمانده سابق ناتو رسماً اعلام کرد که بعد از 11 سپتامبر قرار بود 7 کشور از جمله ایران اشغال شوند.

آنچه مانع این اشغالگری‌ها شد، سلیمانی‌ها و همدانی‌ها بودند. اینکه امثال موسوی این موضوع را پس از سالها نفهمیده‌اند یا حاصل خیانت است یا نتیجه حماقت.

فهم مردم از فرق برهم‌زننده امنیت از درون با تامین‌کننده امنیت در غربت

مالک شریعتی نماینده تهران نیز در فضای مجازی و در واکنش به بیانیه موسوی نوشت: سردار همدانی چشم فتنه را در عاشورای 1388 کور کرد و شهید همدانی تفاله فتنه را در عاشورای 1401 به تمامی رسوا نمود. چه خوب گفته‌اند که دست شهدا بازتر است ... امروز مردم فرق برهم‌زننده امنیت از درون را با تامین‌کننده امنیت در غربت خوب فهمیده‌اند. آری شهدای مدافع حرم، شهدای غربت هستند.

فرقی نمی‌کند ابوبکر بغدادی در موصل باشد یا میرحسین موسوی در تهران!

اما حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس نیز در توئیت خود نوشت:

فرقی نمی‌کند ابوبکر بغدادی در موصل باشد یا میرحسین موسوی در تهران ..."همدانی‌ها مرد مبارزه با این شجره خبیث هستند" و از این آل خبیث چه انتظار جز اینکه هر از چندی با تیر کینه‌ای خود را آرام کنند.

یادی از شهید آیت

در روزهای اخیر و پس از انتشار بیانیه میرحسین موسوی، بسیاری به دیگاه ها و نقدهای شهید دکتر سید حسن آیت نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی درباره موسوی اشاره کردند؛

حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان در این باره نوشت: شهید آیت اعلام کرده بود اسنادی در اختیار دارد که از فراماسون بودن موسوی خبر می‌دهد و بارها به مناسبت‌های مختلف به آن اشاره کرده بود.
وی که میرحسین موسوی را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت امور خارجه نمی‌دانست، در یکی از جلسات مجلس، به انتقاد از کابینه معرفی شده پرداخت و گفت که اسنادی را که نشان‌دهنده ارتباط موسوی با فراماسونری است در جلسه بعدی مجلس در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد.
اما، وی را صبح روز ۱۴ مرداد درحالی که عازم مجلس بود به شهادت رساندند!
نحوه ترور شهید آیت به گونه‌ای کاملاً متفاوت با ترورهای منافقین بود؛ اول آن که، تروریست‌ها نزدیک به ۶۰ گلوله شلیک کرده بودند و حال آن که منافقین با شلیک چند گلوله صحنه را ترک می‌کنند.
شلیک ۶۰ گلوله نشان می‌دهد که می‌خواستند از شهادت او کاملاً مطمئن شوند و جسمی مجروح از آن شهید باقی نماند.
دوم این که؛ ترور‌کنندگان بعد از به شهادت رساندن آیت کیف حاوی اسناد وی را با خود می‌برند. این نیز با ترورهای منافقین همخوانی ندارد. منافقین دستور داشتند برای پیشگیری از دستگیر شدن، بلافاصله بعد از ترور صحنه را ترک کنند و چیزی با خود نبرند.
بعدها وقتی این موارد مطرح شد، اعلام کردند که ترور‌کنندگان، تازه‌کار و کم‌تجربه بوده‌اند! و حال آن که کم تجربه‌ها از شدت ترس بعد از شلیک یک یا دو گلوله صحنه را ترک می‌کردند ولی عوامل ترور شهید آیت ۶۰گلوله شلیک کرده و اصرار داشته‌اند که کیف ایشان را نیز با خود ببرند.
کیف شهید آیت حاوی چه اسنادی بود که تروریست‌هایِ مامور به ترور ایشان اولاً اصرار داشته‌اند که حتماً به شهادت برسد و کمترین احتمالی برای زنده ماندن او باقی نماند و ثانیاً؛ با توجه به احتمال دستگیری، ریسک ربایش کیف حاوی اسناد را پذیرفته بودند؟! از آنجا که اسناد ربوده شده هرگز به دست نیامده است درباره محتوای آن قضاوتی نکرده و تنها به اظهارات نقل شده از مرحوم شهید آیت بسنده می‌کنیم
.
(مشروح این یادداشت در روزنامه کیهان به چاپ رسیده است)

https://shoma-weekly.ir/UWmzU9