سیاسی

از ارتباط دولت با حوزه تا گرانی ها

شرایط و ارتباط حوزه و دولت به گونه‌ای باشد که حوزه به استقبال رئیس جمهور برود. نباید بین دولت و دیگر قوا عدم وحدت باشد و این مسئله یک نقص است.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار مشاور امور روحانیت رییس جمهور با تأکید بر ضرورت کنترل قیمت اجناس ضروری مردم، اظهار داشت: بیش از نیمی از مردم جامعه در امور معیشتی خود دچار مشکل هستند و شما به چیزهایی چسبیده‌اید که دیر خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز 60 درصد مردم با مشکل اقتصادی مواجه بوده و با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند وجود این گرانی‌ها نه به دلیل تحریم‌ها بلکه به دلیل ضعف مدیریت است.

این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: ریشه‌های تضعیف شدن ارتباط رئیس‌جمهور و دولت مردان با مراجع، حوزه و روحانیت باید بررسی شود.

وی ادامه داد: انتظار این است که دولت و کابینه با مراجع و حوزه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند ولی شرایط اکنون اینگونه نیست و مواضع رئیس جمهور در بحث عفاف و حجاب و تفکیک جنیست در دانشگاه‌ها بر این روابط تاثیرگذاشت.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی تصریح کرد: باید شرایط و ارتباط حوزه و دولت به گونه‌ای باشد که حوزه به استقبال رئیس جمهور برود. نباید بین دولت و دیگر قوا عدم وحدت باشد و این مسئله یک نقص است.

وی همچنین گفت: اجرای قانون حجاب در ادارات دولتی الزامی است ولی این قانون اجرا نمی‌شود.

https://shoma-weekly.ir/gnYQ9Y