سیاسی

ازدواج سالمندان نیازمند ترویج است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ازدواج سالمندان جهت رفع نیازهای عاطفی آنان از رسیدگی به نیازهای جسمیشان مهمتر بوده و ازدواج سالمندان باید در کشور ترویج یابد.
حسین انواری در آئین افتتاح کنگره کشوری سالمندان در شیراز ضمن بیان اینکه بسیاری از سالمندان اکنون در آسایشگاهها و خانه های سالمند آمادگی ازدواج دارند و این موضوع باید جدی گرفته شود، افزود: ورود برخی سالمندان به اینگونه مراکز اجتناب ناپذیر است و در مواردی وضعیتشان به گونه ای است که در خانه و آپارتمان نمی توان از آنها مراقبت کرد و فرزندان ناچارند سالمندان را به مراکز نگهداری بسپارند.

انواری با اشاره به اینکه ضروری ست فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه ترویج پیدا کند، خاطرنشان کرد: طبق آموزه های دینی باید به سالمندان به دیده محبت نگریست و نباید به آنها به عنوان موجودی اضافی نگاه کرد.

وی همچنین با بیان اینکه سالمندان گنجینه های تجارب در جامعه هستند، تصریح کرد: تحقیر کردن سالمندان مشکلات زیادی برای برای جامعه ما به وجود می آورد.

انواری عنوان کرد: سالمندان در کشورمان هنوز در جایگاه رفیع تکریم و احترام قرار ندارند و رفتارهای اجتماعی ما نشان می دهد که برخورد مناسبی با آنان نداریم.

وی ادامه داد: مسائل عاطفی،روانی،جسمی و اقتصادی سالمندان در جامعه ما به خوبی رعایت نمی شود این در حالی است که آموزه های دینی بر این موضوع تاکید فراوان دارد.

سرپرست کمیته امداد امام (ره) ضمن تاکید بر اینکه سالمندی یک مدال افتخار و یک ودیعه الهی است که نصیب همه افراد نمی شود،اظهار داشت:کسی که به سن سالمندی رسیده در واقع موهبتی از طرف خداوند به او اعطا شده که باید قدردان آن باشد و با لذت این دوران را طی کند.

https://shoma-weekly.ir/gZFI7L