بین الملل

اروپا تمام قد برای دشمنی با ایران ایستاده است

سفیر پیشین ایران در ایتالیا از دشمنی تمام قد اروپایی‌ها علیه کشورمان خبر داد و تاکید کرد در این زمینه باید دیپلماسی قوی و تلاش دو برابر رسانه‌ای داشته باشیم.

ابوالفضل ظهره وند گفت: وزارت خارجه آلمان طی توصیه‌ای به مردم آلمانی گفته است تا ایران را ترک کنند و نشان می‌دهد کشورهای اروپایی با هم هماهنگ هستند.

وی افزود: آلمان به بهانه مداخله ایران در جنگ اوکراین شرکت‌های ما را تحریم کرد در حالی که اغتشاشات در اروپا با محوریت امریکایی‌ها طراحی شده است.

به گفته ظهره وند موضوع آشوب‌های اخیر ایران هم بیرونی بوده و هست و برای فروپاشی ژئوپلیتیکی تلاش کردند که تهدید مستقیم موجودیت ایران و ایرانی است.

وی افزود: لذا طرف مقابل تمام قد دست به تهدید علیه موجودیت ما زده است و وقتی با چنین پدیده‌ای رو به رو هستیم، نمی‌توان چنین رابطه‌ای را تنظیم کرد و امروز هم آلمان در صدد طراحی مقوله‌ای حقوق بشری است تا تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع نمایند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت دهم از دشمنی تمام قد اروپایی‌ها علیه کشورمان خبر داد و تاکید کرد در این زمینه باید دیپلماسی قوی و تلاش دو برابر رسانه‌ای داشته باشیم تا اروپا بداند ایران متوجه اقدامات غیر دوستانه هست و دست‌های ما بسته نیست.

ظهره وند افزود: سطح روابط ما با اروپا بسیار پایین است و آن‌ها در ساده ترین مقوله انسانی نظیر دادن دارو کارشکنی کرده و اجازه ندادند دارو وارد کشور شود.

وی با بیان این که سطح روابط اصلا در خور توجه نیست، اضافه کرد: مسئله حقوق بشر به منظومه معرفتی باز می‌گردد؛ یعنی باید مشخص شود بشر از نظر اروپا چیست که باید حقوق داشته باشد و از طرفی باید مشخص شود که چه چیزی را بشر نمی‌دانند!

این دیپلمات باسابقه افزود: آن چه منافع اروپا را تامین کند، از نظرشان منطبق بر ارزش هاست و هرچه مانع از تحقق منافع فردی باشد، قطعا تروریست و ضد هنجار است.

ظهره وند گفت: دیدیم این‌ها در سوریه چه کردند که به قتل عام هزاران نفر غیر نظامی منتج شد و در افغانستان ۷۰ هزار غیر نظامی را نابود کرده‌اند که شامل کودک و زن هستند.

https://shoma-weekly.ir/7fXtap