بین الملل

ارتش سوریه ضربات مهلک دیگری بر پیکره گروههای تروریستی مسلح وارد کرد

شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی مسلح در مناطق مختلف حمص،‌ ادلب، لاذقیه و درعا در درگیری با نیروهای دولتی سوری کشته ،‌ زخمی و دستگیر شدند و مقادیری سلاح نیز کشف و مصادره شد.
شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی مسلح در مناطق مختلف حمص،‌ ادلب، لاذقیه و درعا در درگیری با نیروهای دولتی سوری کشته ،‌ زخمی و دستگیر شدند و مقادیری سلاح نیز کشف و مصادره شد.به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه(سانا)، نیروهای دولتی سوری در منطقه جمعیت الزهراء در استان حلب و جاده حلب به دمشق شمار زیادی از اعضای گروههای تروریستی مسلح را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.نیروهای دولتی سوری در این درگیری همچنین یک دستگاه خودروی افراد مسلح تروریست را که به تیربار مجهز بود منهدم کردند.
از طرف دیگر نیروهای سوری اعضای یک گروه تروریست را در جاده حلب به دمشق که در تلاش بودند جاده را ببندند و غارت و چپاول کنند،  کشتند.
 بر اساس این گزارش، ارتش سوریه به پیشروی خود در پایگاههای افراد مسلح در شهر حلب به ویژه در محله‌های السکری و سیف‌الدین ادامه می‌ دهد. ارتش سوریه به ویژه پس از کنترل محله صلاح الدین به پیشروی خود در چندین محور در محله های حلب از جمله سکری و سیف الدوله ادامه می‌دهد.
اما در دمشق، نیروهای سوری توانستند شبکه‌ای از تونلها را در محله های قدیمی شناسایی کنند که افراد مسلح از آنها برای انبار کردن سلاح و مهمات و قاچاق آن استفاده می کردند.  تلویزیون سوریه تصاویری از سلاحهای پیدا شده در این تونلها را پخش و اعلام کرد برخی از این سلاحها ساخت اسرائیل است. در حمص نیز ارتش به عملیات خود در مناطق مختلف مانند جوره الشیاح و غنتو ادامه می دهد. همچنین نیروهای سوری وارد محله شمّاس شدند و افراد مسلح را در این محله تعقیب کردند. افراد مسلح نیز به یک دستگاه اتوبوس در شمّاس حمله کردند که شماری کشته و زخمی شدند و بیشتر قربانیان را نیز کودکان تشکیل می دهند.
صحنه های خونین به حلب نیز منتقل شده است و در شبکه اینترنت تصاویری پخش شده است که افراد مسلح کارمندان و نگهبانان کلانتری البرید را در منطقه باب از بلندی پرتاب و سپس اجساد کشته‌ها را مثله می کنند.
این تصاویر یادآور قتل عامی است که افراد مسلح حدود سه هفته پیش در حق سیزده عضو خانواده آل برّی مرتکب شدند و آنان را به بهانه حمایت از نظام سوریه اعدام کردند.

https://shoma-weekly.ir/5bdaI9