سیاسی

ارتش رسانه ای غرب نفوذ به مجلس را زمینه سازی میکند

ارتش رسانه‌ای غرب به علاوه سرویس‌های امنیتی آنان دست‌اندرکار دست‌کاری در اعتقادات و باورهای عمومی مردم و نخبگان هستند تا از این طریق به مراکز تصمیم‌گیری نظام به ویژه مجلس شورای اسلامی نفوذ کنند. به همین دلیل انتخابات آینده فوق‌العاده مهم است. متاسفانه در فتنه ۸۸ برخی نخبگان سیاسی نشان دادند نه تنها در برابر خط نفوذ مصون نیستند بلکه فریب نیرنگ‌های دشمن را خورده و در خط آنان عمل می‌کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تکریم یاد شهدا و ایثار جانبازان و فداکاری آزادگان و با گرامیداشت فداکاریهای ملت در طول دفاع مقدس گفت: تجربه دفاع مقدس نشان داد دستی که برای تجاوز به ایران دراز شود، قطع میشود.

ظلمستیزی رمز پیروزی

به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب افزود: آنچه ملت ایران را در دفاع مقدس پیروز کرد، تدین و روحیه انقلابی و ظلمستیزی و استکبارستیزی بود. ما امروز نیاز داریم این روحیه را برای تداوم انقلاب و صیانت از آرمانهای امام و رهبری حفظ کنیم.

وی با اعلام اینکه آمریکا دشمن شماره یک ایران اسلامی است، تصریح کرد: دشمن پس از برجام در پی نفوذ در مراکز تصمیمسازی و تصمیمگیری است، باید نخبگان جامعه چون سدی در برابر این نفوذ بایستند.

تلاش برای نفوذ به مجلس

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت نفوذ سیاسی و فرهنگی گفت: ارتش رسانهای غرب به علاوه سرویسهای امنیتی آنان دستاندرکار دستکاری در اعتقادات و باورهای عمومی مردم و نخبگان هستند تا از این طریق به مراکز تصمیمگیری نظام به ویژه مجلس شورای اسلامی نفوذ کنند. به همین دلیل انتخابات آینده فوقالعاده مهم است. متاسفانه در فتنه ۸۸ برخی نخبگان سیاسی نشان دادند نه تنها در برابر خط نفوذ مصون نیستند بلکه فریب نیرنگهای دشمن را خورده و در خط آنان عمل میکنند.

ضرورت هوشیاری درباره واسطههای نفوذ

حبیبی با تاکید بر قصد نفوذ دشمن در حوزه مسائل اقتصادی، اظهار کرد: ما کشوری داریم با همه نعمتها روی زمین و زیرزمین و جوانانی داریم که به لحاظ ضریب هوشی در بین جوانان عالم ممتاز هستند و ملتی هوشیار و بیدار و کارآمد داریم اما در حوزه اقتصادی با تورم و گرانی و بیکاری و رکود دست و پنجه نرم میکنیم. نشان میدهد کسانی که در مرکز این تصمیم سازیها در دولت و بخش خصوصی هستند به این مهم توجه کافی نداشتهاند والا دلیلی وجود ندارد که ما پس از سه دهه همچنان در گیرودار مشکلات اقتصادی باشیم.

وی به یکی از رهنمودهای امام خمینی (ره) اشاره کرده و یادآور شد: امام بزرگوار میفرمود دشمن گاهی با ۱۰ واسطه در ذهن انسان نفوذ میکند باید مراقب بود به ویژه مراقب اطرافیان!

برچسبزنی حربه خط نفوذ

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تلاشهای اصولگرایان در فرایند تصمیمسازی در خصوص همگرایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اصولگرایان با تحلیل درست شرایط در مسیر همگرایی قرار گرفتهاند و به زودی شورای همگرایی اصولگرایان تشکیل میشود و هدف این است که هیچ ظرفیتی از این شورا بیرون و معطل نماند. امیدواریم این شورا با یک مکانیزم حقوقی دقیق مدیریت وحدت و همگرایی اصولگرایان را بر عهده گیرد.

حبیبی تصریح کرد: واگرایی بین اصولگرایان از بیرون و داخل مدیریت میشود از اول انقلاب ما هر چه ضربه خوردیم از نفوذ بوده است. اصولگرایان باید مراقب نفوذیهایی باشند که واگرایی را در میان اصولگرایان به عنوان یک ارزش تبلیغ و ترویج میکنند و با برچسب کندروی و تندروی اصیلترین نیروهای اصولگرا را میخواهند به حاشیه ببرند.

ستاره درخشان سیاستورزی دینی

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رحلت آیتالله خزعلی گفت: هفته گذشته انقلاب اسلامی مردی را از دست داد که مصداق واقعی ولایتپذیری بود. او حافظ کل قرآن و نهجالبلاغه بود به همین دلیل مسئولیت حفاظت از اسلام، امام و انقلاب را وظیفه ذاتی خود میدانست.

وی با اشاره به قاطعیت و شفافیت رفتار ایشان یادآور شد: آیتالله خزعلی با احدی در باره اسلام و انقلاب و امام (ره) و رهبری شوخی نداشت و سابقه دوستی و نسبت فامیلی او را از آن شفافیت و قاطعیت در رفتار غافل نمیکرد.

حبیبی افزود: نام آیتالله خزعلی مثل ستارهای درخشان در سپهر دیانت و سیاستورزی ایران میدرخشد. هر جا که قرار بود برای انقلاب کسی خطرپذیری کند او در صف اول ایستاده بود. او مواضع ضد انقلاب را همیشه باید رصد میکرد و در برخورد با مخالفان مردم و نظام هم صدا با امام و رهبری همیشه حاضر بود.

قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر خاطر نشان کرد: آیتالله خزعلی معتقد بود همیشه باید برای انقلاب بیدار بود آنان را که خواب هستند باید بیدار کرد و وقتی هم بیدار شدند باید مراقبت کنیم، چرت نزنند. با نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه آنها رادر مسیر انقلاب هدایت میکرد.

ضرورت اهتمام دولت به قدس

از دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد تحولات اخیر سرزمینهای اشغالی سوال شد، وی گفت: صهیونیستها از فرصت خیانتهای جریان تکفیری در دنیای اسلام استفاده کردهاند و اخیراً در هتک حرمت قدس شریف و نیز مقابله با مسلمانان فلسطینی از هیچ چیز فروگذار نمیکنند لازم است. سازمان کنفرانس اسلامی هر چه زودتر برای مقابله با صهیونیستها و تحولات اخیر در سرزمینهای اشغالی به ویژه مسجدالاقصی تشکیل جلسه دهد. ما از دولت میخواهیم در این مورد همت ویژهای از خود نشان دهد.

درک قربان شرط فهم غدیر

وی شهادت حضرت امام باقر (علیهالسلام) را تسلیت گفت و با اشاره به دهه ولایت و امامت و بزرگداشت اعیاد بزرگ قربان و غدیر گفت آنها که قربان را درست درک کنند، غدیری خواهند شد و باید گفت که غدیر علاوه واجد بودن اهمیتهای چند بعدی، در واقع عقبه ایدئولوژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حبیبی در سخنرانی پیش از خطبههای مشهد مقدس نیز به این موضوع اشاره کرده و گفت: درباره غدیر حرف آیتالله خزعلی این بود که دامن به تفرق نزنیم و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی نکنیم، کاری که علامه امینی در زمینه الغدیر انجام دادند بهترین نمونه یک کار شیعی برای وحدت اسلامی است، همه ما در بنیاد غدیر اعتقاد داشتیم اگر غدیر بدون توهین و ایجاد تفرق مطرح شود، سبب وحدت اسلامی خواهد شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه حوادثی که امروز در جهان اسلام شکل گرفته بیانگر این است که فرهنگشدن غدیر به نفع جهان اسلام است، تاکید کرد: غدیر مهمترین عامل برای جلوگیری از فعالیت فرقههایی است که بویی از اسلام نبردهاند اما به نام اسلام انسان میکشند. رحمت اسلامی در فرهنگ غدیر مشهود است و مطرحشدن فرهنگ غدیر خدمت به کل جهان اسلام است.

مدل غدیری حکومت

وی خاطرنشان کرد: یک بُعد مهم غدیر، مسئله حکومت است. حکومتی که اسلام مدعی آن است، خصوصیات ویژه خود را دارد و هرکسی نمیتواند در این زمینه مدعی باشد؛ اگر زاویه غدیری بر تفکر اسلامی حاکم نباشد آن وقت حجاج بن یوسف ثقفی نیز جزو امیرالمومنینها قرار میگیرد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه غربیها با اسلام طرفدار ولایت و جهاد و مدعی حکومت مشکل دارند، تاکید کرد: اگر با موازین قرآن و سنت پیغمبر برای برقراری حکومت اسلامی اقدام نشود، آن زمان مشکلات زیادی ایجاد میشود که نمونه آن را در برخی کشورهای اطراف شاهد هستیم.

قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که «غدیر ناسخ سفسطههای جدایی دین از سیاست است» افزود: زمانی که تازه توانستیم ضرورت حکومت در اسلام را تبیین کنیم، باید مشخصات حاکم و حکومت را نیز مشخص کنیم.


https://shoma-weekly.ir/z7SKS4