بین الملل

ارتباط دو سویه ایران اینترنشنال با سعودی‌ها و صهیونیستها

بیژن مقدم درباره شبکه ایران اینترنشنال اظهار کرد: از یک طرف وابستگی این رسانه به جریان سعودی کاملا آشکار است و از سوی دیگر با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. حجم گزارش‌هایی که این رسانه برای اسرائیل تهیه می‌کند بسیار زیاد است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ادعاهای بی طرفی و حرفه‌ای گری رسانه‌ای فارسی زبان خارجی گفت: وقتی کار مطالعاتی دقیقی روی این رسانه‌ها انجام می‌دهیم، اصلا مسئله بی طرفی یک طنز تلخ محسوب می‌شود زیرا این رسانه‌ها به هیچ وجه بی طرف نیستند.

وی درباره رسانه ایران اینترنشنال تصریح کرد: از یک طرف وابستگی این رسانه به جریان سعودی کاملا آشکار است و از سوی دیگر با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد. حجم گزارش‌هایی که این رسانه برای اسرائیل تهیه می‌کند بسیار زیاد است و تمام اخباری که از این رژیم منتشر می‌کنند کاملا جانب دارانه است زیرا در این گزارش‌ها، دشمنی با ایران را کاملا می‌توان مشاهده کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با ذکر نمونه‌ای بیان کرد: در جریان جنگ دو روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه عملکرد یک جانبه گرای ایران اینترنشنال کاملا مشخص است زیرا تمام اخباری که این رسانه منتشر می‌کند کاملا به نفع اسرائیل و علیه مردم غزه است.

وی به اذعان یک خبرنگار آمریکایی درباره استفاده اسرائیل از ایران اینترنشنال برای جنگ اطلاعاتی اشاره و اظهار کرد: شواهد عینی بسیار زیادی در این باره وجود دارد زیرا ادبیات جانب دارانه این شبکه از اسرائیل کاملا واضح است. این شبکه در گزارش‌های خود از توان ارتش اسرائیل می‌گوید و حتی درباره جنگ احتمالی بین این رژیم و ایران، به سود اسرائیل خبر تولید می‌کند.

مقدم با رد این موضوع که ایران اینترنشنال خوراک اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی علیه ایران منتشر می‌کند، گفت: هیچ رسانه‌ای توان تولید خوراک اطلاعاتی را ندارد، بلکه رژیم صهیونیستی چنین اطلاعاتی را به ایران اینترنشنال ارائه می‌دهند. در واقع این اطلاعات توسط رژیم اسرائیل به ایران اینترنشنال ارائه می‌شود تا آن‌ها بعدا برای عملیات از آن استفاده کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه درباره بعضی از مسئولین هسته‌ای و همچنین شهید صیاد خدایی، ایران اینترنشنال ابتدا گزارش داده است و سپس آنها عملیات انجام دادند. درباره شهید خدایی اطلاعات گسترده‌ای توسط اسرائیل در اختیار ایران اینترنشنال قرار گرفت.

https://shoma-weekly.ir/5yhaqr