سیاسی

ارتباطات مردمی در استانی شدن انتخابات ضربه جدی خواهد دید

غفوری فرد گفت: ارتباط بین مردم و نمایندگان مجلس در استانی شدن انتخابات ضربه جدی خواهد دید از این رو مخالف تصویب و اجرای این قانون هستم.
مشاور شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم هم انتظار دارند که بتوانند با نمایندگان خود ارتباط نزدیک داشته باشند

به گزارش مهر غفوری فرد در مورد تأثیر استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر عملکرد احزاب، گفت: موضوع استانی شدن انتخابات در عین داشتن مزایا، اشکالاتی هم دارد. مجلس در حقیقت تنها حلقه اتصال حاکمیت با مردم است بنابراین نمایندگان مجلس باید ارتباط بسیار نزدیکی با مردم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرض کنید در استانی مثل سیستان و بلوچستان که کمبود امکانات در آنجا وجود دارد و با چابهار فاصله زیادی دارد و طبیعتاً نخواهد توانست با آنجا ارتباط نزدیکی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه در عین حال، سطح مجلس شورای اسلامی بالاتر می‌رود و نمایندگان خواهند توانست به موضوعات اساسی‌تری رسیدگی کنند،افزود: ولی مردم هم انتظار دارند که بتوانند با نمایندگان خود ارتباط نزدیک داشته باشند، بنابراین با استانی شدن انتخابات بخشی از موضوعات مجلس که وجهه ملی دارد،تقویت می‌شود و افراد با شرایط بهتر و سطح بالاتری انتخاب می‌شوند.

غفوری فرد تاکید کرد: البته ارتباط بین مردم و نمایندگان مجلس ضربه جدی خواهد دید از این رو بنا به دلایلی که اشاره کردم، در مجموع مخالف تصویب و اجرای این قانون هستم.

https://shoma-weekly.ir/g0SyPl