سیاسی

اربعین نماد نقش آفرینی زنان بر اساس الگوی اسلامی است

حضور حضرت زینب(س) یکی سند برای همه زنان دنیا است و وجود ایشان نشان می‌دهد که سند الگویی زنان را ایشان یا سازمان ملل بنویسد، بلاخره افرادی که با فرهنگی دینی تربیت شدند باید سند الگویی باشند.
لاله افتخاری، معاون کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در بازدید از غرفه رسا در بیست‌‌وسومین نمایشگاه مطبوعات در مورد وضعیت زائران اربعین به ویژه بانوان، گفت: ستاد اربعین خوشبختانه توانسته در موضوعات مختلف برای این ایام کارهای مختلفی انجام دهد، امروز ستاد اربعین در بحث رسانه و برگزاری نشست‌های علمی_تخصصی کارهای خوبی را انجام داده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: کمیته بانوان ستاد اربعین نیز در دومین سال فعالیت خود با استفاده از افراد صاحب‌نظر و ظرفیت‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد توانسته اقدامات مؤثری را انجام دهد، ما امسال در کربلاء نشست‌های علمی_تخصصی را خواهیم داشت که برای معرفت‌افزایی، تولید محتوا و بالابردن سطح آگاهی مردم برگزار می‌شود.

معاون کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین تاکید کرد: در بیست و یک دانشگاه و حوزه علمیه پیش از اربعین و بعد از اربعین نشست‌های تخصصی در موضوعات مختلف را خواهیم داشت، امروز در دانشگاه شاهد با حضور اساتید دانشگاه امام حسین(ع) و سایر دانشگاه‌ها نشست تخصصی " نقش راهبری و مدیریت حضرت زینب(س) از عاشورا تا اربعین " را داشتیم.

افتخاری یادآور شد: نشست امروز می‌تواند به زنان مسلمان و غیرمسلمان الگو بدهد، زیرا نشان می‌دهد که در حقیقت کسی که باید برای زن سند بنویسد در دینی همچون اسلام آمده است، این دین زنی را تربیت می‌کند همچون حضرت زینب(س) که آثار وجودی ایشان بعد از چهارده قرن حضور 20میلیون زائر با ضائقه‌های مختلف در مسیر اربعین است.

وی افزود: حضور حضرت زینب(س) یکی سند برای همه زنان دنیا است و وجود ایشان نشان می‌دهد که سند الگویی زنان را ایشان یا سازمان ملل بنویسد، بلاخره افرادی که با فرهنگی دینی تربیت شدند باید سند الگویی باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اختلافات اخیر مجلس و شورای نگهبان، تصریح کرد: قانون حد و مرز مجلس و شورای نگهبان را مشخص کرده است، ما همیشه قدرشناس شورای نگهبان بوده‌ایم به خاطر اینکه هرگاه نمایندگان قانونی را وضع می‌کردند اگر کاستی وجود داشت دلگرمی هم براین بود که شورای نگهبان حضور دارد و قانون را فیلتر و از ممیزی رد می‌کنن تا مبادا خلاف قانون اساسی و شرع نباشد.

افتخاری ابراز داشت: مجلس و شورای نگهبان هیچ‌کدام جای یکدیگر را نگرفتند، بنابراین اگر مشکلی هم هست قانون وجود دارد و باید با صحبت و نشست‌ها مختلف اختلاف را برطرف کنند.

وی در مورد بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام، خاطرنشان کرد: از گذشته تا به امروز ما چیزه جدیدی از آمریکا ندیدم، آمریکا از ابتدا پیمان‌شکن بوده و در اصل سردسته استکبار جهانی است.

معاون کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در پایان گفت: تاریخ عاشورا نشان‌دهنده جبهه استکبار و طاغوت است، ما باید از رفتار آمریکا درس بگیریم، البته این اتفاق برای برخی از مسئولین و مردم تجربه‌ای بود تا بفهمند اگر این چندسال هم مذاکره نکرده‌ایم اتفاق خاصی نیافتاده و از همه مهم‌تر مذاکرات جدید برای برجام امکان‌پذیر نیست.

https://shoma-weekly.ir/tTmorU