سیاسی

اربعین آبروی شیعه است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شیب تند قیمت نان اجحاف به حقوق مصرف‌کننده است.
حجت‌الاسلام محمد خرسند در سخنانی اظهار داشت: گرچه خرید تضمینی گندم و هزینه‌های آب، برق، گاز و دستمزد در سال جاری گران شده و افزایش قیمت نان امری اجتناب‌ناپذیر بوده اما قیمت نان در حال حاضر 70 درصد بیشتر از تعیین نرخ افزایش 30 درصدی دولت گران شده است.

وی از افزایش 100 تا 140 درصدی قیمت نان در فارس که با شیب تندی نسبت با سایر استان‌های دیگر همراه بوده انتقاد کرد و از مسئولان این استان خواست در این راستا پاسخگوی مردم باشند که این تفاوت قیمت‌ها بر اساس چه معیارهایی بوده است.

امام‌جمعه کازرون متذکر شد: این سنت خوبی نیست که در کشور به اسم حمایت از تولید به مصرف‌کننده ظلم شود و از آن‌طرف خود تولیدکننده بدون کار کارشناسی شده قیمت‌گذاری کند.

خرسند از مسئولان این استان درخواست کرد در بحث افزایش بیش‌ از حد قیمت نان که قوت غالب مردم است بازبینی و بررسی مجدد کنند و جلوی افزایش بی‌رویه قیمت آن را بگیرند.

وی 16 آذر و روز دانشجو را گرامی داشت و یادآور شد: در سال 1332 جنبش دانشجویی ضداستکباری و ضدآمریکایی در دانشگاه‌های کشور رقم خورد و عده‌ای از دانشجویان که در اعتراض به مسافرت معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا در محیط دانشگاه تجمع کرده بودند به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه کازرون، جنبش دانشجویی را حرکتی در راستای استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی برشمرد و متذکر شد: دانشجویان امروز باید در این مسیر حرکت کنند و اهل فکر و بصیرت باشند و زمان را به‌خوبی بشناسند.

خرسند با بیان اینکه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور به‌عنوان افسران جنگ نرم هستند تصریح کرد: دانشجویان باید باصلابت و استواری در برابر تهاجمات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن بایستند و از تنبلی و روزمرگی به‌شدت پرهیز کنند.

امام‌جمعه کازرون به مسئله مصر و تبرئه حسنی‌مبارک در دادگاه فرمایشی اشاره کرد و افزود: مسئله مصر باید عبرت برای تمام کشورهای اسلامی و انقلابیون باشد و چنانچه بی‌بصیرت و بدون داشتن رهبر الهی حرکت کنند به سرنوشت انقلابیون مصر دچار خواهند شد.

وی به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی امروزه به عزت و آبروی شیعه تبدیل ‌شده و باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

خطیب نماز جمعه کازرون از برگزاری تجمع باشکوه عزاداری در 9 صبح روز اربعین حسینی در میدان شهدای کازرون خبر داد و از مردم و هیئت و دسته‌های عزاداری این شهر خواست با حضور خود اربعین حسینی را باشکوه خاصی برگزار کنند.

خرسند در پایان از برگزاری نخستین یادواره منسجم 200 شهید گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی در آستانه اربعین حسینی در شهر کازرون خبر داد و گفت: این یادواره با حضور فرماندهان عالی‌رتبه و خانواده‌های معظم شهدا پنج‌شنبه شب آینده برگزار می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/ogx11v