سیاسی

اداره ایران فردا

رهبر معظم انقلاب اسلامی باردیگر عوامل فتنه در داخل کشور را به مزدوران داخلی معارضان بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی تعبیر کردند و باردیگر موضع صریح خود را نسبت به این عوامل شفاف بیان نمودند.

حمیدرضا ترقی- پیام کوتاه و پرمغز رهبر معظم انقلاب اسلامی به چهل و هفتمین نشست سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، ما را به نکته مهمی در شرایط کنونی انقلاب و در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی آن متوجه ساخت. معظمله خطاب به دانشجویان و جوانان مذکور فرمودند:

«شما جوانان، مدیران آینده کشورید، ایران فردا، با ثروت عظیمی از اندوختههای علمی و عملی باید به دست مدیرانی بزرگ و لایق اداره شود و گامهای بلند و پرشتاب به سوی چشماندازهای ترسیم شده را با همت و ایمان و بصیرت و شجاعت امثال شما بردارد. شما و همه جوانان و فرزندان عزیز ملت ایران در هر نقطه جهان باید خود را برای نقشآفرینی در این تراز آماده کنید».12/10/1391

بر اساس این پیام کوتاه باید نخبگان جامعه به چند سؤال پاسخ دهند:

- مدیران آینده کشور چهکسانی باید باشند؟

- ایران فردا چگونه است؟

- ثروت عظیم کشور ایران چیست و چقدر است؟

- اندوختههای علمی دوران انقلاب چیست؟

- اندوختههای عملی سه دهه گذشته نظام جمهوری اسلامی کدامند؟

- نقش ایمان، همت، بصیرت و شجاعت در اداره آینده کشور چیست؟

- نحوه نقشآفرینی جوانان در تراز ایران فردا چگونه است؟

- چرا حرکت بهسوی چشماندازهای ترسیم شده به گامهای پرشتاب محتاج است؟

رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در دیدار کارکنان و مسئولان حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی، شرایط کنونی را اینگونه توصیف فرمودند:

«یک نظام محترم، مقتدر، اثرگذار در مسائل منطقهای و جهانی، دارای ملتی بزرگ، فهیم، دشمنشناس و لحظهشناس و دارای پیشرفتهای بزرگ علمی است».27/10/1391

 قدرت اعجابانگیز ملت

رهبر معظم انقلاب فهم و دشمنشناسی و لحظهشناسی ملت ایران را یکی از مسائل اعجابانگیز خواندند و نمونه آن را در قضایای سال 1388 دانسته و فرمودند: دشمن تصور میکرد طراحی ده ساله او ضدجمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بینالمللی زد، چه برسد به مزدوران داخلی آنها که در مقابل عظمت ملت ایران بهحساب نمیآیند.27/10/1391

این قدرت اعجابانگیز ملت ایران را باید بهحق به عنوان یکی از ثروتهای عظیم کشور دانست که در تمام بحرانها و چالشها با سرمایهگذاری آن میتوان بحرانها و چالشها را مهار و از آن عبور کرد.

تداوم انقلاب وعده الهی است

معظمله ارائه انقلاب اسلامی و قدرتمندی و پیشرفت افزایشیابنده آن را بهرغم همه تندبادها و فشارهای سنگین و دشمنی عمیق دنیای استکبار، مصداق عملیشدن وعده الهی دانستند و فردای ایران اسلامی را با عبور از سختیهای تحریم، روشن و امیدوارکننده دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی باردیگر عوامل فتنه در داخل کشور را به مزدوران داخلی معارضان بینالمللی نظام جمهوری اسلامی تعبیر کردند و باردیگر موضع صریح خود را نسبت به این عوامل شفاف بیان نمودند.


 مدیران آینده کشور

رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در سخنان گذشته خود صفات و ویژگی مدیران کشور و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی را که باید دانشجویان عزیز خود را به آن صفات متصّف نمایند، اینگونه برشمردهاند:

برخورداری از مکارم اخلاقی:

- اخلاق نیکو،  صفت‌‍ صبر، گذشت، شکر، احسان، مروت نسبت به مردم، ترحم به زیردستان و شجاعت و ایستادگی در مقابل کجرویها

- تکیه بر عقل و تدبیر در مسائل مرتبط با کشور و ملت

 - دوری و پرهیز از طمع، شهوات انسانی، خشم و خودشگفتی، برخورداری از شایستگی، کارآمدی، علم و تعهد

- اعتزاز به اسلام و عمل به آن در حوزه اجرا و مسئولیت

- برخورداری از وجدان کاری و انضباط اجتماعی و اقتصادی

- دارای قدرت نوآوری و خلاقیت

اینها نمونههایی از ویژگیهای کارگزاران نظام است که امیدواریم دانشجویان یعنی مدیران فردای کشور خود را بدان متصّف نمایند.

https://shoma-weekly.ir/XyKhKB