سیاسی

اخلاق باید از مسئولان به جامعه تزریق شود

احمدکریمی‌اصفهانی: اخلاق باید از مسئولان به رده‌های پایین و کل جامعه تزریق شود و در غیر اینصورت مردم دچار بی‌اعتمادی خواهند شد و هرج و مرج در جامعه شکل می‌گیرد.

 عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: اخلاق باید از مسئولان به رده‌های پایین و کل جامعه تزریق شود و در غیر اینصورت مردم دچار بی‌اعتمادی خواهند شد و هرج و مرج در جامعه شکل می‌گیرد.
احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: ما در نظامی زندگی می‌کنیم که در آن به رعایت اخلاق اعتقاد داریم؛ نظام اسلامی‌ای که این فرمایش رسول اکرم(ص) را مورد توجه قرار می‌دهد که من مبعوث نشده‌ام مگر اینکه مکارم اخلاق را در بین شما پیاده کنم.
وی با بیان اینکه "در نظام جمهوری اسلامی اخلاق باید حرف اول را بزند"، تاکید کرد: ما سیاست را برای این می‌خواهیم که اسلام حفظ شود نه اینکه سیاست‌بازی کنیم و از هر ابزاری برای رسیدن به قدرت و مطامع دنیوی بهره ببریم.
اصفهانی، تلاش برای خارج کردن دیگران از میدان را یکی از نمونه‌های بی‌اخلاقی دانست و گفت: اینکه هر فردی سعی کند فرد دیگری را به هر گونه‌ای از میدان به در کند و شخصیت‌های نظام را یکی‌یکی از دایره نظام خارج کند، بی‌اخلاقی است؛ چراکه ما برای اداره نظام به شخصیت‌هایی که مدیر هستند، نیاز داریم.
وی در پایان، از بروز برخی بداخلاقی‌ها از سوی مسئولان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در چند سال اخیر سنت بدی پایه‌گذاری شد که طی آن به راحتی به افراد تهمت زدند و کسانی را زیر سئوال بردند و قبح این مساله فرو ریخت.

https://shoma-weekly.ir/Pnnc9P