سیاسی

اخلاق انتخاباتی شاخص التزام عملی نامزدها به اسلام است

رعایت اخلاق در انتخابات همواره یکی از ویژگی‌های اصولگرایی در کشور و یکی از شاخصه‌های التزام عملی نامزدهای انتخاباتی به اسلام محسوب می‌شود.
حمید رضا ترقی، رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره جایگاه و اهمیت مسئله اخلاق انتخاباتی و در سطحی بالاتر اخلاق سیاسی برای یک نظام اسلامی و اشخاص و جریان‌های سیاسی که در چارچوب این نظام فعالیت‌می‌کنند، گفت: توجه به اخلاق اسلامی در رقابت‌های سیاسی برای کسانی که پایبند آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و بر اسلام و قانون اساسی تکیه دارند باید یک اصل باشد.

رعایت اخلاق در انتخابات از ویژگی‌های اصولگرایی است

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در انتخابات همواره یکی از ویژگی‌های اصولگرایی در کشور و یکی از شاخصه‌های التزام عملی نامزدهای انتخاباتی به اسلام محسوب می‌شود.

ترقی اظهار کرد: بنابراین طبیعی است کسانی که وارد رقابت سیاسی در کشور می‌شوند از آنجا که قرار است سیاست‌شان عین دیانت‌شان باشد باید در تبلیغات انتخاباتی و در کوران رقابت‌های سیاسی اخلاق اسلامی را کاملا رعایت کنند، از تهمت، افترا و تخریب کاملا بپرهیزند و طرفداران و همراهان خود را نیز به رعایت حقوق سایر نامزدها و جدیت در توجه به مسئله اخلاق توصیه کنند.

شور انتخاباتی صحیح مبتنی بر عقلانیت و واقعیت است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره اینکه برخی ایجاد شور انتخاباتی را مستلزم جنجال‌آفرینی و حاشیه‌سازی در فضای رقابت سیاسی می‌دانند، گفت: شور انتخاباتی نباید عامل و مجوزی برای دروغ‌گویی، دادن وعده‌ها و شعارهای بی‌اساس، ایجاد مطالبات غیرمعقول در جامعه و به وجود آوردن امید واهی در مردم باشد.

وی تأکید کرد: در واقع ایجاد شور انتخاباتی صحیح باید مبتنی بر عقلانیت و واقعیت باشد. طبیعی است چارچوب تبلیغات انتخاباتی را قانون تعیین کرده است و لذا هرگونه فعالیت تبلیغات انتخاباتی باید در قالب این چارچوب تنظیم شود و هرگونه فعالیتی خارج از این چارچوب می‌تواند به سلامت انتخابات ضربه بزند.

قانون جدید انتخابات و نظارت جدی بر نامزدها پس از تأیید صلاحیت

ترقی درباره اهمیت جدی بودن مسئله نظارت بر نامزدهای انتخاباتی پس از تأیید صلاحیت آنها گفت: خوشبختانه قانون جدیدی که برای تبلیغات انتخاباتی از سوی مجلس تصویب شده است و ضوابطی که قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی مشخص کرده است به گونه‌ای است که افراد بعد از تایید صلاحیت و شروع تبلیغات انتخاباتی کاملا زیر نظر دستگا‌ه‌های نظارتی هستند و اگر تخلفی از آنها سر بزند رسیدگی می‌شود و حتی ممکن است موجب جلوگیری از ورود به انتخابات شود.

https://shoma-weekly.ir/anq2yx